a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. március 26., péntek

Aszaltszilvás bableves




Dédiék emlékére

1/2 kg bab /nagyszemű, Dédimama úgy mondta Juliskabab /
1 db vöröshagyma, 2 db babérlevél
1 db sárgarépa karikázva
15 dkg aszaltszilva
liszt, tej, a habaráshoz

1 -1,5 liter vízben odatették a babot főni. Tettek hozzá 1 fej vöröshagymát ízesítésül, és a babérleveleket, amit kidobtak aztán, ha kész lett. Ha megpuhult a bab hozzáadták a répát és a szilvát is. Közben elkészítették a habarást, 1-2 ek.lisztet simára kevertek 1-3 dl tejjel, ezzel sűrítették a levest. Tejet még töltöttek hozzá, ha úgy ítélték, hogy szükséges. 
Jól összeforralták, ezalatt a szilva és a répa is megpuhult, sózták.
Érdekes módon, a bab és a szilva harmonikus ízhatású a tejes habarással, finom, különleges leves. 
Nyáron, nagy melegben, hidegen is finom ez a leves.
Én szoktam 1-2 ek. tejfölt is belekeverni savanyításul.
Mindenkinek szeretettel ajánlom kipróbálásra.


Amikor először láttam ezt a levest Dédi konyhájában, a szemem is kidülledt, életemben nem láttam ilyet, kicsit vonakodtam is a kóstolástól, de a nagy rábeszélésnek végül engedve - egy életem, egy halálom, talán túlélem, gondolván magamban -  megkóstoltam és elájultam... hiszen ez egy nagyon finom leves, még akkor is, ha én nem is hallottam ilyen párosításról. Könnyű, kellemes, hidegen-melegen egyaránt finom.





2 megjegyzés:

  1. Ilyet még nem ettem, egyszer majd kipróbálom:)

    VálaszTörlés
  2. Feltétlenül próbáld meg, érdekes, egyszerű, de különleges és finom is.Ezután a leves után valamilyen tésztafélét ettek másodiknak, általában kelttésztából sütött lepényt.
    Köszi az érdeklődést a receptjeim iránt. Anikó:))

    VálaszTörlés