a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 27., vasárnap

Négysajtos makaróni






Egy hete láttam  ezt a receptet a "Részletek egy soha el nem készülő szakácskönyvből" nevű blogon,
nem bántam meg az elkészítését, azt sem, hogy Bombadil Toma mindenki figyelmét felhívta, először csak az eredeti olasz sajtokkal szabad megcsinálni.
Később már lehet azon gondolkodni, itthoni olcsóbb sajtokkal ki lehet-e váltani, a kicsit borsos árú olasz sajtokat, csak lehet, hogy nem érdemes, mert ezt az ízkavalkádot nem biztos, hogy megtaláljuk.
Valami nagyon finom ez az étel így eredetiben, mindenkinek nagyon ajánlom kipróbálásra.
Érdemes egy kicsit áldozni a minőségibb sajtra.

30 dkg makaróni
5 dkg Gorgonzola picante
5 dkg Pecorino, a sárgásabb, érettebb fajta
5 dkg Parmezán
5 dkg Fontina /vagy Montasio mezzano/
5 dkg vaj + egy loccsintásnyi olívaolaj
1 dl zsíros tej
1 cs. petrezselyem, apróra vágva

Plusz: a tetejére 2 ek. zsemlemorzsa

A tészta kifőzéséhez tettem oda vizet, amikor felforrt, bele a makarónit és kb.7-8 perc, mire al dente lesz. Akkor leszűröm, öblíteni nem szükséges.
A vajat és olajat egy lábaskában odatettem forrósítani, majd belemorzsoltam a  gorgonzolát és a pecorinot, kevergettem míg felolvadtak, majd egy kevés tejet öntöttem hozzá.
Ezután a reszelt parmezán nagyobbik részét szórtam hozzá /a kisebbik részt, úgy 1 ek-nyit a zsemlemorzsához kevertem, a szóráshoz kell/, végül a fontina került bele.
Ha minden olvadt már, akkor kevertem hozzá a petrezselymet.
A leszűrt tésztát összekevertem a sajtszósszal. Egy jénait kivajaztam, beleborítottam a  tésztát, tetejét megszórtam a sajttal elkevert zsemlemorzsával, ettől jó ropogós lesz.
Hideg sütőbe tettem a jénai miatt, így kellett egy fél óra, hogy pirosasra süljön. Ha nem jénaiban készítjük, akkor előmelegített sütőben 15 perc elég.
Nagyon-nagyon-nagyon finom volt. Megérte az árát.

Utána ez következett desszertnek, fagylaltok.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése