a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 10., csütörtök

Tejfölös, kolbászos, fejtett bableves






Egy hete, szinte megfagytunk, fűteni kellett, most hőség van. 30 fok árnyékban.
Ilyen melegben, nem is tudom mit kéne enni, hogy együnk is, de ne kelljen sokat foglalkozni a főzéssel.
Hát ezt találtam ki.

1/2 kg fagyasztott fejtett bab
1 adag leveszöldség - 4 db sárgarépa, 3 db fehérrépa, 1/2 db zeller, 1/2 db karalábé,
1 db vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 db zöldpaprika, 1 db paradicsom
zellerzöld és petrezselyemzöld
1-2 ek. olaj, kevés liszt, pirospaprika a rántáshoz
2 tojás, és annyi liszt, amennyit felvesz a kemény galuskához
1 szál gyulai szárazkolbász / ez volt itthon /
tejföl, ízlés szerint

A zöldségeket tisztítás után, apróra vágtam, akkorára, mint a babszemek. Odatettem a tűzre, az összes zöldséget, kolbászt, sóztam, borsoztam és kb.2 liter vízben puhára főztem. Ez jó fél órai főzést jelent.
Közben a két tojást kevés sóval kissé felvertem és összekevertem annyi liszttel, amennyit felvett.
Ezután elkészítettem a fokhagymás, pirospaprikás rántást és a leveshez kevertem.
Legvégül egy kiskanállal beleszaggattam a galuskákat. Jól kiforraltam.
Tálalásnál, mindenki tejfölt pöttyintett a tetejére.
Isteni friss, ropogós kérgű, puha kenyérrel ettük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése