a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 13., hétfő

Köménymagos tojásleves






Ma semmire nem értem rá, enni a legkevésbé, egy csomó elintéznivalóm volt.
Viszont ez az egyszerű, forró leves nagyon jól esett délután, amikor végre megpihenhettem.

A leírás csak a kezdő háziasszonyok kedvéért:
Olajjal, liszttel, pirospaprikával készítettem egy rántást, amiben megpirítottam egy mokkáskanálnyi köménymagot, felengedtem vízzel - kb. 4 tányérnyi lett - felforraltam, majd lassan belecsorgattam 4 darab felvert tojást.
Sóztam, egy kevés paprikakrémet is beletettem, egyet forrt és kész.





Két tányérral ettem, jól átmelegítette a gyomromat.
Finom volt.


4 megjegyzés:

  1. Ez is nagy kedvenc, sokszor készítek én is és tényleg lélek és testmelengető leveske ez! :)

    VálaszTörlés
  2. De jóóó, hogy feltetted, nagyon imádom. Szoktam belerakni egy csepp ecetet is, a tetejére pedig egy kis tejfölt...és néha hagyok benne egész tojásokat is. :)

    VálaszTörlés
  3. Mézigörl,én is szoktam úgy csinálni, az a savanyú tojásleves, annyi egész tojás megy bele, ahányan esszük és pici ecet.Nagyon finom.
    Ez amit most feltettem a legegyszerűbb változat. Szoktam úgy is, hogy ez az alaplé,amibe pici krumpligombócokat főzök bele és sok petrezselyemzöldet, meg egy tk.édes anna paprikakrémet.Na az is isteni.Tésztaételek elé szuper.

    VálaszTörlés
  4. Ez a tojásleves nem teljesen új, Anyukám főzött néha a köménymaglevesbe tojást. Én is próbálkoztam vele, de a család nemtetszését fejezte ki a benne úszkáló tojásdarabkák miatt. Bár én egészben ütöttem bele a tojást, s addig főztem, míg úgy gondoltam, keménytojás lett belőle. De akkor is válnak le fehérjedarabkák...

    VálaszTörlés