a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 19., vasárnap

Tejszínes,szedres,szilvás.....és áfonyás sütemény






Ezt is Mamma blogján láttam.
Azért ...és áfonyás, mert az áfonyát elfelejtettem beletenni, mikor kész lett, és fényképeztem már, akkor
jutott az eszembe, így csak rászórtam a tetejére. No, majd legközelebb.

3 tojás
10 dkg cukor
18 dkg liszt
1 tk.sütőpor
2 dl 30%-os tejszín
1 cs. fagyasztott szeder, szilva, málna vegyesen ... és az áfonya







Sütőt begyújtottam, sütőpapírt tettem egy tortaformába. A fagyott gyümölcsöt egy tálba szórtam és 1 ek. keményítőt szórtam rá, összekevertem.
A tojásokat a cukorral habosra kevertem, majd hozzászórtam az összeszitált sütőporos lisztet, a vanília aromát, végül a tejszínnel lazítottam, majd a keményítőporos gyümölcsöket beleforgattam.
Ezt a masszát töltöttem a formába és raktam be a sütőbe, tűpróbáig sütöttem, ami kis lángon, majd egy óra volt.
A formában hagytam kihűlni, majd porcukroztam.
Ekkor derült ki az áfonya, amit rá és köré szórtam.
Fincsi, könnyű, szaftos-szottyos, gyümölcsös lett.
Más gyümölccsel is kipróbálom majd.





Kis szeder bokrom, tavaly ültettük, még nem ennek a termését használtam, remélem jövőre már terem.



2 megjegyzés:

  1. De jó sok porcukor van rajta :)) Jó ötlet az áfonya rajta, még ha utólag is került rá!

    VálaszTörlés
  2. Mamma, képzeld, ráborult a porcukor, azért ilyen sok rajta. Valami volt vasárnap a levegőben, tiszta lökött voltam, kihagytam az áfonyát is, de a süti nagyon finom lett.
    Láttam a körtésedet is, szuper, valamikor ki fogom próbálni, az biztos.
    Csak ne lennék ilyen édesszájú:-)))))

    VálaszTörlés