a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. november 22., hétfő

Csiripöri....azaz csirkepörkölt...



Kisvendéglők hirdették így az ajtajuk elé kitett táblára rövidítve az ételt: csiripöri, noki, kovi ubi.
Több szöveg nem is fért volna ki, de mindig csodálkozva nevettem ezen a kiíráson, ezzel akarják becsábítani a kedves vendéget ? Ezzel akarnak gusztust, étvágyat gerjeszteni ? Hát nem is tudom....

Gyors, egyszerű ebéd mára, most feltétnek, máskor nokedlival vagy szarvacska tésztával savanyúsággal főétel.
Maradék zöldbabfőzelékhez készítettem most.

Van hogy egész csirkéből készítem, van, hogy csak aprólékból, de sokszor van, hogy az aprólék mellé teszek szárnyat, vagy combokat is, hogy kiadósabb legyen, mindenhogyan nagyon szeretjük.
Van, hogy behabarom tejfölösre, de van, hogy lecsósan, az általam eltett nyári lecsóból teszek hozzá, de van, hogy csak úgy simán marad fapadosan sűrű szaftra beforralva, mindenhogyan finom.
Hozzávalók most:
3 db csirkecomb kettévágva
1 adag aprólék - nyak, háta két darabban, 2 lába, szív, zúza, máj, kissé húsos mellecsontja - már amennyi maradt a hús lefejtése után, azt eltettem másra, 2 db szárny
1 nagy db vöröshagyma, kockára
3-4 gerezd fokhagyma, apróra
1 zöldpaprika, karikázva
1 paradicsom, kockára
1 hegyes erős zöldpaprika, karikázva
só, bors, pirospaprika, olaj

Kevés olajon dinszteltem a hagymákat és a paprikákat, meghintettem pirospaprikával, beletettem a felkockázott paradicsomot és a húsdarabokat, sóztam, borsoztam és jól átpirítottam az egészet.
Felöntöttem 1 dl vízzel és takarékon puhára főztem egy óra alatt.
Szoktam tejfölösen is készíteni, akkor 1 ek. liszttel, pici vízzel habarást készítek, majd több kanál tejföllel is simára keverem és a pörköltet ezzel sűrítem, kiforralom.

Nokedlivel vagy szarvacska tésztával, mellé kovászos uborka vagy ecetes almapaprika se egy utolsó ebéd, de mint ahogy ma nálunk szerepelt, főzelékhez is kitűnő, feltétnek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése