a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. november 12., péntek

Gyümölcskenyér





Hihetetlen, de most készítettem először életemben gyümölcskenyeret.
Finom lett.
Ennek is többféle variációja van, majd kísérletezgetek.
Nem egy komplikált elkészítésű sütemény, egyszerű kevert tészta.

15-20 dkg aszalt gyümölcs vegyesen: szilva, sárgabarack, meggy, füge, mazsola, egész mogyoró,
1 citrom leve és héja
1 dl rum
5 tojás
20 dkg cukor
vaníliás cukor
20 dkg puha vaj
30 dkg liszt
5 dkg őrölt dió
1 sütőpor


Az aszalt gyümölcsöket igyekeztem apróra darabolni, egy tálba szórtam és ráöntöttem a rumot és a citrom levét ázni. Az egész mogyorókat a kész masszába szórtam a végső összekeverésnél.
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem, a sárgáját a cukrokkal és a puha vajjal habosra kevertem. A lisztet összeszitáltam a sütőporral és hozzákevertem a darált diót.
Felváltva összekevertem a három tál tartalmát egyneművé és hozzáöntöttem az aszalt gyümölcsöket is a levekkel együtt. Kettő darab őzgerinc formát kivajaztam, liszteztem, ugyanis annyi lett a tészta, hogy egynek sok lett volna. Beletöltöttem mindkettőbe és egyszerre beraktam az előmelegített sütőbe, takarékon jó 30 percet sültek. A vége felé öt percenként néztem egy villával a közepüket, átsültek-e.
Rövid ideig a formában hagytam hűlni, majd rácsra borítottam.
Tálra tettem, szeleteltem, porcukroztam.
Legközelebb kipróbálom citrommázzal, aztán meg sűrű csokimázzal.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése