a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. március 20., vasárnap

Kelt tésztáim..... mennyeiek


Ma reggel korán keltem, valahogy nem tudtam aludni, a hold akkora, olyan hatalmas, nagyon közel van a Földhöz, állítólag 18 éve volt ilyen közel utoljára, lehet miatta nem aludtam jól.
De legalább nem esik az eső, elvonultak a felhők és süt a nap. Most már jöhet a felmelegedés is, elég volt a hidegből és fagyoskodásból
Elhatároztam amíg a család felkel addig sütök valami finomat reggelire és meglepem őket.
Végül magamat leptem meg, mert annyi tésztát dagasztattam be a géppel, hogy nem győztem többféle variációt kigondolni, persze jobb a változatosság.
Egyik finomabb lett, mint a másik.
Volt nagy csodálkozás és degeszre evés, ébredés után.



1./...Fahéjas csigák, Kata kedvence, amihez egy tálba szórok kb. 10 dkg cukrot és bőven, 1 ek. őrölt fahéjat, jól összekeverem és csorgatok hozzá 5 dkg-nyi olvasztott vajat.
Elkeverem jó krémesre és a kinyújtott tésztára kenem és feltekerem, mint a bejglit, 2 cm-es darabokra vágom és vajazott sütőtálba vagy tepsibe, a vágott felükkel felfelé, egymás mellé sorakoztatom, 20 percet letakarva pihentetem, ezalatt előmelegítem a sütőt 180 fokra. Ha letelt a pihentetés, pirosra sütöm kb.20 perc alatt. Az utolsó 5 percben, meglocsolom 1 dl langyos cukros tejjel, ettől lesz puha foszlós, kicsit szikkasztom és utána veszem ki.
Langyosan enni a legszuperebb egy bögre kakaóval vagy tejjel.




A tészta természetesen Limara receptje nyomán, ettől jobbat nem ismerek, csodálatosan könnyű, foszlós, finom. Ebből készítem az összes, édes kelt süteményt, a túrós batyut is.

3,2 dl langyos tej
1 tojás
2-3 ek. cukor
1 mk.só
60 dkg finomliszt, amit mindig átszitálok
1 tasak élesztőpor /vagy 2,5 dkg friss/
10 dkg olvasztott vaj langyosan, amit a dagasztás végefelé csorgatok a tésztához

A fenti sorrend szerint a kenyérgépbe teszek mindent és a kelttészta programon bedagasztatom és megkelesztetem a tésztát.
Ez a művelet kb. 1,5 óra, amikor kész lett, háromba vettem a tésztát, átgyúrtam mindegyik gombócot, kettőt félretettem, és megkezdtem az első ízesítését és formázását. Ahogy sült az első, addig készítettem a másodikat és így tovább.




2./...Kókuszos csigák, csak itt még nincsenek szétszedve, közvetlen sülés után.
Éppen hűl. 
Itt  1 tojásfehérjét villával felvertem, majd hozzákevertem 10 dkg cukrot és legalább 10-15 dkg-nyi kókuszreszeléket, majd ezzel a krémmel kentem meg a kinyújtott tésztát, a többi ugyanaz mint ahogy a fahéjjasnál történt.






3./...Szilvalekváros bukták.
Itt a kinyújtott tésztát 8x8 cm-es kockákra vágtam, egy-egy kanálnyi kemény lekvárt tettem mindegyikre -  azt az igazi házilagosan keményre főzött, cukor nélküli szilvalekvárt, mint a szatmári, csak én ezt most itt vettem Budapesten a piacon -  és feltekerve egymás mellé igazítottam a tepsin. Pihentetés után ment sülni.




Végül de nem utolsósorban:


...Aranygaluska kis adag... délutánra készült, mellé vaníliás és étcsokis "Oetker Eredeti" főzős pudingporból készítettem krémet.

Ennél újabb tésztaadagot dagasztattam be a géppel: most csak kis adagot
1,5 dl langyos tej
2 tojássárgája
2-3 ek.cukor
1 csipet só
30 dkg liszt, szitálva
1 tasak élesztő /vagy 2,5 dkg friss/
3 dkg olvasztott vaj, a dagasztás végén csorgattam hozzá, langyosan
egy marék mazsola

Amikor megkelt kinyújtottam és a legkisebb /2 cm átmérőjű/ pogácsa szaggatómmal kis korongokat szaggattam a tésztából.
Egy tálba cukros őrölt diót szórtam úgy kb. 10 dkg diót meg 5 dkg cukrot, egy kislábasban pedig olvasztottam vajat kb. 5 dkg-nyit.
A kis korongokat először a vajba, majd a cukros dióba forgattam és szépen egymás mellé sorakoztattam egy vajazott sütőformában. Amikor egy réteg kész lett, meghintettem mazsolával és folytattam a rétegezést a következő sorral míg el nem fogyott az összes tészta, a maradék diót rászórtam a tetejére, a maradék vajat meg rácsorgattam.
Letakarva pihent 20-30 percet, majd ezt is pirosra sütöttem 180 fokon.



Élveztem, amikor a finom illatok előcsalogatták a családot és azonmód pizsamásan nekiestek a finomságoknak, ráadásul volt képük azt kérdezni, hogy ez miért nincs minden reggel???
Talán mert nem vagyok pék.
Szóval jó kis reggelem volt ma, de azért alig várom hogy felpolcolt lábbal és egy jó könyvvel kicsit megpihenjek. Kemény munka ez a sütögetés.






7 megjegyzés:

  1. Hmmm. Ez aztán a bőség! Ilyen finom, illatos, langyos fahéjas csigákra én is szívesen kelnék minden reggel...:))))))
    (Na, de ahhoz nekem is ilyen korán kéne kelnem :)))))

    VálaszTörlés
  2. Igen, ma reggel nem is tudom mi volt velem, de jól el is fáradtam, szívesen küldenék belőle neked, te most nagyon sokat pihenj, nagyon szorítok, drukkolok, meglátod minden rendben lesz, fogsz te még ugyanígy sütni kora reggel a saját gyerekcsapatodnak, tudod most a próféta beszélt belőlem, ez majd még sokszor eszedbe fog jutni, puszillak:-)))))

    VálaszTörlés
  3. Igen, tényleg jól sikerültek, finomak lettek, de az igazi érdem a tészta és így Limaráé,csodálatos dolgai vannak és főleg, hogy hozzájuthatunk és megtanulhatjuk:-))))

    VálaszTörlés
  4. Kedves Zsanuária!
    Nagy öröm ide naponta benézni, olyan finomságok készülnek, amiket szeretnék majd kipróbálni.
    Foggad tőlem szeretette ezekért a kellemes percekért cserébe azt a díjat amit nálam tudsz átvenni!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Anikó!
    Kedvencem a kelt tészta, nagyon ügyes voltál!
    Én talán ismeretlen vagyok még a számodra, de Te nekem már régóta kedves ismerősnek számítasz, a blogod miatt, ahová naponta betérek! Szeretném Neked megköszönni ezt a lehetőséget egy kedves díjjal, amit nálam találsz, ha benézel!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Barbi, nagyon kedves vagy, nagyon köszönöm a dícséretet és a díjat is,nagyon örülök, hogy szeretsz hozzám járni, nézelődni, bátran próbálj ki mindent amihez kedved van, máris megyek hozzád, elnézést, hogy csak most, de nem voltam bekapcsolva, csak most értesültem mindenről:-)))

    VálaszTörlés