a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. július 4., hétfő

Sajtkrémes kifli



Megfogadtam Viki tanácsát a Házias Konyhából és beizzítottam a sütőt a hétvégén, jól is esett a meleg, mert olyan hideg volt, mintha nem is július eleje, hanem október vége lett volna, döngött a szél, esett az eső, egyszerűen borzasztó az időjárás, pár nap múlva pedig megint fődögélünk majd a kánikulában, állítólag.

Szóval nekiálltam Viki  sajtos kiflijének és milyen jól tettem, mert valami isteni finom lett, mindenki úgy ette, falta, nagyon nagy sikere volt.
Kössz a receptet, még sokszor fogom sütni amikor megint hidegebbre fordul az idő.


1 dl langyos tej
1,5 dl kefír
1 dl olaj
2 egész tojás
70 dkg liszt
1 tk.cukor
1 ek.só
2 tasak instant élesztő

Ebben a sorrendben mindent bepakoltam a kenyérgépbe és bedagasztattam, kelesztettem a program szerint a tésztát.

Közben elkészítettem a sajtkrémet:

15 dkg puha vaj
1 tömlő, Camping natúr ömlesztett sajt
1 tömlő, Camping füstölt ömlesztett sajt
10 dkg reszelt trappista sajt
10 dkg reszelt füstölt Karaván sajt

Egy tálba összeraktam a vajat és az ömlesztett sajtokat, valamennyit a reszelt sajtokból is és simára kevertem, kóstolgattam só kell-e bele, pici kellett. A többi reszelt sajtot félretettem a kiflik tetejére.
Egyébként ez a sajtkrém kenyérre kenve is megállja a helyét paprikával, paradicsommal, retekkel, újhagymával isteni finom lehet reggelire, vacsorára.
Szóval jó kis kence.




A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam és négy egyenlő darabra vágtam, egy tálcára félretettem három darabot, a negyedikkel kezdtem úgy, hogy kettőbe vettem és egyenként köralakúra nyújtottam. Az egyiket megkentem a krém negyedével vastagon majd ráborítottam a másik lapot, kicsit rányomkodtam és nyolc cikkelyre vágtam, a széles végénél kezdve feltekertem kiflialakúra és tepsire helyeztem.
Ezáltal olyan töltöttszerű lesz, de amikor megsül nem látható benne a töltelék, de a tészta  valami isteni ettől a krémtől, kívül ropogós, belül puha krémes ízű. A füstöltsajt íz is kellemesen kiérződött.
A többi darabbal is végig csináltam a fentieket, amikor minden kifli tepsin volt, hagyni kell pihenni kb.15 percig még, addig begyújtottam a sütőt melegedni, egy tojást felvertem egy tálkában és lekentem a kiflik tetejét, mindegyikre nyomtam egy kupac reszelt sajtot, és tepsinként kb. 20 perc alatt sült pirosra.





4 megjegyzés:

  1. Jesszus, de jó ezzel a sajtos kencével!!! Örülök, hogy jól fogyott :-)))

    VálaszTörlés
  2. Viki, nagyon finom volt, verekedés volt érte annyira ízlett mindenkinek, már most mindenki azzal nyúz, mikor lesz megint:-))))
    Majd hűvösben:-))))

    VálaszTörlés
  3. Jaj, ez csodálatos lehet.Alig várom hogy elkészítsem.Szerencsére nálunk Erdélyben még hűvös van.

    VálaszTörlés
  4. Judit, nagyon finom, ízleni fog, gyorsan süsd meg,míg hűvös van.
    Nálunk már megint jön a kánikula, és a hideg gyümölcslevesek ideje:-)))))

    VálaszTörlés