a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 13., kedd

Őszibarack és körtebefőttjeim


Hát ezt is kipróbáltam.
A körte saját termés, a legalább 5 éves kis körtefánk idén hozott először annyi termést, hogy egyszer jóllaktunk, a többit meg eltettem befőttnek, ugyanis egyszerre érett be az egész fa ebben a melegben.
Persze jó pár darab elhullott-leesett menet közben.
Sajnos nem az a haj de nagyon finom, zamatos körte, azt sem tudjuk mi a neve, milyen fajta, végül is mindegy, befőttnek mindig jó lesz.
Az ősziket meg zöldségesnél vettem, kívül a héj alatt fehéres volt a húsa, a mag körül meg piros, ettől a befőttlé színe rózsaszínes lett, olyan szépen mutat az üvegekben, hogy legszívesebben már most felbontanám és megenném, persze megtartóztatom magam, végül is nem azért szenvedtem ebben a melegben, hogy öt perc alatt eltűnjön minden, muszáj megvárni a hideg időt.
Milyen jó lesz visszagondolni majd akkor a hidegből-hóból erre a gatyarohasztó hőségre, amiben befőztem.


A befőtt istenien néz ki.



Hát ezek a nem túl finom körték, nyersen.



Az őszikompót gyönyörű rózsaszínű lett, nagyon gusztusos.

Minden kompót vagy befőtt eltevésére vonatkoztatva a recept:

Vizet forraltam, bele annyi cukrot, ahogy én szeretem, édesen, szegfűszeg jó pár darab és fahéj.
Miután jól összeforrt a szirup, beletettem a megtisztított, feldarabolt gyümölcsöket, egyet forraltam rajta és azon forrón üvegekbe mertem, lezártam, betakargattam és úgy hagytam kihűlni. Azóta a kamra polcán állnak a lekvárok mellett. Néha beállok a spájzba, büszkén és elégedetten nézelődöm, hogy ez mind az én művem.
Édesanyám ha ezt láthatná, menten elájulna és nem akarná elhinni, hogy erre vetemedtem, ugyanis mindig hangoztattam, hogy én ugyan soha, de soha nem fogom a konyhában, pláne befőzéssel tölteni a drága időmet.
Tényleg nem szabad semmire kijelenteni, hogy soha, mert előre semmit nem tudhatunk és állandóan változunk.
... Anya büszke lennél rám és nem hinnél a szemednek, mert én sem.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a befőttjeid! Buta lettél volna ha nem teszed el télire hiszen a gyümölcs megterem Neked. Valóban ez igaz, soha ne mondjad azt hogy soha! Már utólag okos az ember levonja a következtetéseket, de még fiatal könnyedén bánik a szavakkal amire csak később jön rá!:-)

    VálaszTörlés
  2. a télen mind-mind finom lesz, nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon-nagyon guszták lettek! :)
    És megértem a büszkeségedet, mert én is ezt érzem, mikor végignézek a lekvároktól, befőttektől, savanyúságoktól roskadozó spájzpolcaimon. Egyik szebb, mint a másik, és mind-mind mosolyog rám. :)
    És milyen jó lesz majd télen is érezni a szátokban egy kis nyár-ízt! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták. A körtét csak pucolni nem szeretem...

    VálaszTörlés
  5. Petra, miért ?? a körtével, almával semmi bajom, én az őszit nem szeretem pucolni, amikor nem lehúzhatós a héja és már eléggé érett, folyik a leve, minden ragad, na az isteni:-))))))

    VálaszTörlés