a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. június 1., péntek

Lucskoskáposzta leves/főzelék, sertéshússal, szintén új káposztából...



Nem tudok betelni az új káposztával. Se a lucskos káposztával.
Tegnap ezt most levesként főztem, berántás kérdése, sűrűbbre vagy hígabbra rántjuk, főzelékesebb vagy levesesebb az állaga, mindkettő esetében egytálnak is tökéletesen megfelelő, a benne főtt sokmindentől. Télen a sertéscomb vagy oldalas darabok mellett még füstölt hússal is érdemes készíteni, sőt húsgombóccal is, csodás ízkavalkád kerekedik.
Nyáron elég csak egy kis füstölt lé hozzá, de el is hagyható.

1 fej új káposzta, kétujjnyi csíkokra szeletelve
1 l füstölt csülök főzőleve, ami a fagyasztóban várt a sorára
1/2 kg sertés comb, kockára darabolva, vagy sertésoldalas kisebb csíkokra, ez viszont KÖTELEZŐ bele ! vagy 1/2 kg darálthúsból a szokott módon kis húsgombócok
2 db főzőhagyma vagy vöröshagyma szálasra vágva
1 db paprika /nem fontos/
1 db paradicsom /nem fontos/
4-5 gerezd régi vagy újfokhagyma és a szára is
só, bors, 1 tk. borsikafű, 1 tk. lestyán,
1 cs. kapor apróra
2 marék árpagyöngy  /nem fontos bele/
tejföl

Először a húst és a csontot odatettem egy fazékba a hagymákkal, paprikával, paradicsommal és a szárított fűszerekkel, a füstölt lével meg bőven hideg vízzel,  és félpuhára főztem, még félidőben hozzátettem az árpagyöngyöt is.
Ha majdnem puha minden, mehet hozzá a széles csíkokra metélt káposzta, a sok kapor és puhára főztem az egészet.
Fehér rántást készítettem, azaz kevés olajon kevés lisztet pirítottam és berántottam a levest, összeforraltam és kész is. Ha valaki ragaszkodik a pirospaprikához a színe miatt tehet bele keveset, de igazán nem fontos.
Tálaláskor bőven tejfölözve ettük, friss puha kenyérrel.
Végtelenül egyszerű étel, de amilyen egyszerű olyan finom.
Új és régi fejeskáposztával is egyaránt tökéletes, télen-nyáron mindig.
Fölséges volt.



4 megjegyzés:

  1. Nem vettem még az idén új káposztát. Ha veszek, akkor káposztás tésztát főzök és még savanyítok is belőle. Finom étel, mi is nagy káposztások vagyunk...

    VálaszTörlés
  2. Igen nálunk is télen-nyáron kedvenc, minden formában:-))))

    VálaszTörlés
  3. Én is imádom a lucskos káposztát! :)

    Meglettek a képek?

    VálaszTörlés
  4. Mi sem tudunk betelni vele, télen-nyáron bármikor jöhet, de kb 1,5 éve főzöm csak, otthon nálunk nem volt szokásban, nem ismertem. Itt a blogoknak köszönhetően kezdtem és állandóan variáltam, de asszem mára rátaláltam arra az ízvilágra, ami nekem kell, a kicsit füstölthúsos, füstöltleves, oldalas darabokkal vagy lapocka-dagadó darabokkal dúsítva, rengeteg kaporral és tejföllel:-))))
    A férjemmel imádjuk, a gyerekek megeszik de nem tépik szét érte magukat, majd ha ennyi idősek lesznek, mint én:-))))

    VálaszTörlés