a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 21., kedd

Kenyérlángos... most hagymás-kolbászos és hagymás-tejfölös-szalonnás feltéttel


Töltelék:
1 nagy vagy 2 db közepes fej vöröshagyma félkarikára, szálasra metélve
pici olaj, pici só
1 szál jóféle kolbász karikázva  / most én etei kolbászt használtam, van belőle csemege és csípős is, mindkettőből vegyesen használtam /

Kevés olajon megdinszteltem a hagymát, picit sóztam,  rákentem a tésztára és ráhelyeztem a kolbászkarikákat.
Sülés után nagyon finom szaftos-zsíros, jó ropogós kolbászos kenyérlángosom lett.
A jéghideg sör kitűnően csúszik rá.
Vendégségre nagyon ajánlom.

Tészta: 
Egyszerű változat
3-4 ek. olaj  /kb. 1 dl/
kb.3,5 dl langyos víz
1 ek. só
1 mk. cukor
50 dkg finomliszt vagy kenyérliszt
1 tasak szárított élesztőpor

vagy
Limara receptje szerint:
1 db közepes főtt krumpli áttörve, langyosra hűtve
2 dl a krumpli főzővizéből
1 ek. só
3 ek. olaj
1 tk. cukor
50 dkg kenyérliszt /de jó a sima finomliszt is/
1 tasak élesztőpor

Mindkét tészta tökéletes.

Bármelyiket a kettő közül kenyérgéppel jól kidolgoztatom, megkelesztetem, majd amikor kész lett, lisztezett deszkán újból átgyúrva és letakarva, még két órát hagytam állni-kelni.
De ezt csak akkor, ha később szeretném sütni.
Természetesen azonnal is lehet formázni, tepsire tenni, rá a feltétek és ekkor még 20 percet pihentetni kell a sütés előtt.
Összeállításnál a tésztát kettőbe vettem, kézzel tepsi méretűre húzogattam, nyújtogattam majd a kiolajozott tepsibe fektettem mindkettőt és rátettem a tölteléket.
Előmelegített sütőben, 200 fokon, alsó-felső sütésnél, jó 30-35 percet sült.
Szerencsére lehet látni mikor jó a tészta színe, mikor van kész.
Mikor langyosra hűlt akkor daraboltam.

Töltelék:
15 dkg füstölt szalonna, lehet vegyesen húsos és sima kenyérszalonna keverve
2 nagy fej vöröshagyma félkarikára, szálasra metélve
egy nagy doboz 20%-os tejföl
só, bors

A szalonnákat pörcre sütöttem és egy szűrőkanállal kiszedtem, félreraktam.
A visszamaradt szalonnazsírban puhára pároltam a sok hagymát, sóztam, borsoztam és végül ráborítottam a tejfölt, jól elkevertem.
Rákentem a tepsiben várakozó tésztára szép egyenletesen, tetejére szórtam a szalonnapörcöt is és ment a sütőbe, míg ropogósra nem sült.
Szintén csak ajánlani tudom nyáresti vendégeskedésre, sör vagy bor mellé, kitűnő.
Főleg a férfiak verekszenek minden falatért. Na azért a nőket se kellett az éhenhalástól félteni.


7 megjegyzés:

  1. Hát szabad az embert kínozni? Nem!!! Tiltja az emberi jogok nyilatkozata. No! :-D Ezek a lángosok meg olyan nagyon jól néznek ki, hogy teljesen éhes lettem, így frissiben ebéd után. Tessék nekem küldeni vacsorára! ;-) Köszönöm! És gratulálok eme remekekhez!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finomak is voltak, sajna már elfogyott, de nagyon köszi a gratulát:-))))

    VálaszTörlés
  3. Ebből aztán jól be lehet lakni. Egy pohár sör és kész az ebéd. Nagyon guszta mindkettő. Régen sütöttem, itt lenne az ideje. Na, majd ha csitul a hőség...

    VálaszTörlés
  4. Igen laktató, vendégségre kiváló például:-))))

    VálaszTörlés
  5. Nesze neked életmódváltás:((Elolvastam és híztam 1 kg-ot:))Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  6. Kenyérlángos fan vagyok. :-) Annyira guszta a Tied... nyami. :P

    VálaszTörlés
  7. Hát igen lányok, ettől fogyni nem lehet, viszont nagyon finom, ezek a rávalók meg a legegyszerűbbek, ezek a hozzávalók mindig vannak itthon, azért ezzel próbáltam ki, de inkább télies étel így valóban, na akkor majd sűrűbben is lesz:-)))))

    VálaszTörlés