a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. február 21., csütörtök

Borzselé...Borlekvár... Villányból




Egy kis különlegesség.
Egy tv műsorban láttam, hogy híres borászati területeken nemcsak borkészítéssel foglalkoznak hanem borlekvár főzéssel is, bár ez inkább zselés állagú, mint lekvár.
Nagy lekvárfőző lábasban forralják, főzik a bort, cukorral, fűszerekkel, majd amikor már elillan az alkohol tartalma, hozzáöntik a pektint vagy zselésítőt és forrón üvegekbe merik.
Soha nem hallottam még borlekvárról, már ez a kifejezés is tetszik, viszont teljesen újdonság számomra, hogy van ilyen, nagyon megtetszett és természetesen kíváncsi lettem milyen lehet.
Rögtön utána néztem a neten hol lehet ilyesmihez hozzájutni és rendeltem is.
Mint a képeken is látszik háromféle fajta szőlőborból van, egy rozé fajtából, úristen, ha egy borász ezt olvassa, most sírva röhög, merthogy nincs olyan szőlő hogy rozé, ezeket a csodás színű boroknak színét Othello vagy Opporto szőlők héjának újrapréseléséből nyerik, mint kiművelődtem, és akkor egy Kékfrankosból, és egy Muscat Ottonel fajtából, valamiért remélem ez a harmadik talán muskotályos fajta lesz.
/Nem vagyok borszakértő, sem borivó, erről az utolsó szőlőfajtáról sem hallottam még./
Édes formában csomagolják, helyes kis üvegekben, ezekkel a cuki kis tetőfedő mintás anyagokkal. Gusztusos.
Még nem tudom melyik milyen ízű, hétvégén fogjuk kóstolni, az a tervem jó sok túrófánkot sütök és ahhoz fogjuk elnyalakodni mindegyiket.
Alig várom.





A termékek a villányi Ősi pincészetből származnak





6 megjegyzés:

  1. Hát ezeket én is tudnám szeretni! :-))

    VálaszTörlés
  2. Borlekvárról én sem hallottam idáig, de finom lehet. Gusztán kacsingat az üvegekből:-)

    VálaszTörlés
  3. Anikó, milyen csudaságaid vannak! Várom a beszámolót.

    VálaszTörlés
  4. Én sem hallottam még borlekvárról. Várom a beszámolód, hogy milyen volt. Ugyanis most el sem tudom képzelni, hogy a borból mi "sül" ki, hogy csak lé és semmi gyümölcs ami sűríti, mert én a zselét semmibe nem teszem, nem szeretem, így amibe kéne azt nem is készítek.

    VálaszTörlés
  5. Tatán a hóhelyzet milyen? - minket ma jól "betemetett", jelentem, hogy egész nap esett. Pedig csütörtökön már minden szép száraz volt, sütött a nap itt Budapesten.

    VálaszTörlés
  6. Hétvégén valamikor majd beszámolok, hogy milyen volt a borlekvár, túrófánkot szeretnék sütni, na majd ahhoz.
    A tatai időjárásról jelentem, csütörtök délutántól péntek estig nagy hó volt, most szombat reggeltől szakad az eső, de mintha dézsából öntenék és eltűnt a hó teljesen.
    Remélem februárral együtt a tél is eltűnik, mert már utálom nagyon:-)))) Napot szeretnék látni, ki vagyok éhezve a napsütésre:-))))
    Na majd nyáron meg abból lesz elegem, már csak ilyen hisztis vagyok én:-((((

    VálaszTörlés