a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. március 10., hétfő

Fokhagymás-spenótos-tejszínes gnocchi...



Nem bírtam magammal és vettem friss spenótot, ahogy megláttam a zöldségesnél.
Nekem a tavasz hírnöke volt a látványa.
Ilyenkor tavasz elején megőrülök a friss zöldekért, alig várom, hogy ehessem.
Na ez lett belőle.


kb. 30-35 dkg friss spenótlevél, szárától megszabadítva és többszörösen átmosva /fagyasztott spenótlevelekből is ugyanolyan finom lesz/
5-6 gerezd fokhagyma egészen apróra darabolva
2 dl habtejszín
1 doboz gnocchi, az a készen kapható fajta, amit frissen lefóliáznak és a levegőt kiszippantják
2 tömlő natúr, ömlesztett tejszínkrémsajt
vaj, só, bors

Kevés vajon megfuttattam a fokhagymát, épp csak,  hogy meg ne égjen, rádobtam a tisztított, mosott spenótleveleket, kicsit összeforgattam és pároltam, míg kissé összeestek a levelek, majd felöntöttem a tejszínnel és a gnocchit is beleborítottam, lefedve kislángon hagytam rotyogni, párolódni legalább 10-15 percet, ezalatt a tészta is megfőtt benne.
Nem mintha nem tudnám elkészíteni a krumplis tésztát és gnocchi-vá formázni, semmi ördöngösség nincs benne, ugyanaz a technika, mint a nudli és a krumpligombóc tésztánál, de minek, amikor tökéletes a készen kapható is.
Végül az ömlesztett sajtot is beleolvasztottam, kóstolgatás után sóztam és borsoztam.
Az egész talán nem is tartott 20 percig sem és kész volt a könnyű, tavaszi ebédünk.
Jó fokhagymás, sajtos és a friss spenót utolérhetetlen íze együtt mennyei volt.
Annyira örülök, hogy itt a tavasz és jön a nyár, testemnek-lelkemnek melegségre és napsütésre van szüksége minden szempontból.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése