a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. november 17., hétfő

Kolbászos, babos libacomb...



Ahogy ígértem Márton napkor, itt az új libás étel, ami kicsit hasonlít a sólethoz, de abba ugye jóféle füstölt húsok kerülnek, meg árpagyöngy, nos ebben az ételben ez nem így van, viszont legalábbis az én gyomromnak, sokkal könnyedebb variációnak bizonyult...
... és nagyon finom.
Szívből ajánlom.

A Kifőztük magazin 2014. novemberi számában, a 39 oldalon jelent meg,
Hanka gasztroblogger receptjeként.



Recept 4 fő részére:

1 db hízott libacomb személyenként /nem füstölt !/
3 db vöröshagyma kockázva
6 gerezd fokhagyma lapkákra
1 ek. libazsír
1 tk. pirospaprika /csak a színe miatt/
50 dkg gyöngybab, előző este beáztatva
10 dkg jó minőségű füstölt kolbász, karikázva
só, bors

A készítés előtti este beáztattam a gyöngybabot, másnap leszűrtem és leöblítettem.
A libacombok bőrét lefejtettem, felkockáztam és a vaslábasomban /feltétlenül olyan edényt használjunk, amit aztán be lehet tenni a sütőbe !/ egy kevés libazsíron, ropogós pörcre sütöttem majd szűrőkanállal kivettem és félretettem.
Közben a sütőt bekapcsoltam 200 fokra, alsó-felsőre.
Ha sok lett a zsír abból is kanalazzunk le egy külön edénykébe, csak annyit hagyjunk a lábasban amennyivel ízlésünk szerint megdinsztelhetőek a hagymák.
Tehát ezek után üvegesre dinszteltem a az összes vöröshagymát és fokhagymát is majd meghintettem a kevés pirospaprikával, ment hozzá a leszűrt bab, valamint a felkarikázott kolbász is, sóztam, borsoztam.
Elkevertem az egészet, majd a tetejükre helyeztem a libacombokat, és felöntöttem annyi vízzel ami épp ellepte és a tűzhely lángján felforraltam.
Ezek után tettem be a forró sütőbe lefedve párolódni, sülni, amíg minden puha nem lett.
Ez kb. bő 1 óra, lehet picit több.
Kivettem az egészet a sütőből, de még nem azt nem zárom el.
A libacombokat egy tálra kivettem, a többit a lábasban hagytam picit állni, ezalatt a zsír feljön a tetejére, ekkor meghintettem szép egyenletesen 2 evőkanálnyi liszttel, vártam, hogy feligya a zsírt és egy fakanállal óvatosan elkevertem, majd visszaraktam a combokat a tetejére és még 10 percre visszatettem a sütőbe, hogy a hús pirulni, a szaft sűrűsödni tudjon.

Tálaláskor mindenki adagját meghintettem a félretett ropogós pörcökkel, de lehet rá szórni, kevés félretett libazsíron átforgatott, pár gerezd lapkára vágott fokhagymát is.
Nagyon finom, kellemes, nem túl nehéz étel.
Nagyon ízlett, ezentúl szerepelni fog a Márton napi evészeteinken.



1 megjegyzés:

  1. Amikor elolvastam a címét a receptnek, nekem is a sólet jutott az eszembe, de rögtön olvastam is az első mondatodban, hogy ahhoz hasonló. Én is azt mondom, hogy így is biztos finom volt, A füstölt libacomb, meg bármilyen füstölt hús igen nehéz a gyomornak.

    VálaszTörlés