a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. március 25., szerda

A lebbencs...



Szó szerint élek-halok ezért a levesért, minden héten egyszer, ha tehetem megfőzöm, ha mégsem akkor kéthetente kötelezően lennie kell... ha éhes vagyok és arra gondolok, hogy mit is ennék legszívesebben, akkor mindig ez a leves jut az eszembe és már indulok is a konyhába elkészíteni....
Télen jó forrón, mert hideg van és olyan jó melegítő...
Nyáron meg langyosan, mert olyan jó ízes...
Szóval minden évszakban...


1 csomag nagykocka tészta
10-15 dkg sima füstölt kenyérszalonna kockázva /a bőre külön beledobva a levesbe/
1 nagy vöröshagyma apróra kockázva
1 nagyobb vagy 2 közepes krumpli kockázva
1 ek. paprikakrém vagy zöld hegyes erős paprika karikázva
pirospaprika, só, bors

A szalonnát pörcre sütöm, majd kistányérra kiszedem, félreteszem.
A szalonnazsíron megpirítom a kockatésztát, majd hozzádobom a vöröshagymakockákat és összedinsztelem, meghintem bőven pirospaprikával és felengedem annyi vízzel amennyi levest szeretnék, sózom, borsozom, megy hozzá még a paprikakrém vagy az erős paprika, az esetleges szalonnabőrt is beleteszem és puhára főzöm.
Tálalás előtt a szalonnabőrt kidobom, mert csak a belefőtt füstössége, íze szükséges hozzá, viszont a ropogósra sült pörcöket beleszórom.
Mint a képeken látható, így szeretem, hogy több a tészta, mint a lé, azaz megáll benne a kanál.
Megunhatatlan szerelem nálam ez a leves...


4 megjegyzés:

  1. Idejét sem tudom, mikor ettem utoljára...

    VálaszTörlés
  2. Ennél a levesnél nálam ez nem fordulhat elő:-)))

    VálaszTörlés
  3. A férjem is nagyon szereti, de már régen készítettem. Ideje lesz kedvezni neki, ugyanis mindig mondogatja, de majd most sorra kerül. Hasonlóan készítem én is.

    VálaszTörlés