a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. április 26., vasárnap

Vasárnapi kényelmes reggeli... kenyérlángossal



Kenyérlángos,  focaccia,  langalló,  pompos,   vagy ahogy tetszik...


Nekem nagyon tetszik és nagyon ízlik, nagyon finom, nagyon laktató, diétára ne is gondoljon senki.
Ezért is gondoltam egy nyugis vasárnapi villásreggelinek egy bögre hideg tejjel, úgy déltájban, majd az ebéd meg ráér délután 4-5 óra körül...

Természetesen Limara receptjét veszem alapul, mint ahogy szinte mindig a kelt tésztákat illetően, már ezt is sütöttem egyszer, mindenki nagy megelégedésére, erről a képek véletlenül törlődtek, de van egy sima, egyszerű változatom is, a receptje itt található
.
Most kicsit eltértem mindkét recepttől, eleve kevesebbet, ill. kisebb darabot szerettem volna sütni, no ez annyira nem sikerült, és vékonyabb tésztával, ropogósra, na ez sikerült is, most nem főtt krumplival és a levével, vagy nem sima langyos sós vízzel, hanem kefírrel dagasztottam be.
A másik nagy változtatás, hogy kivételesen nem géppel, hanem kézzel dagasztottam be a tésztát, mit mondjak elég fárasztó volt, elszoktam a kézi dagasztástól.

Tölteléknek én ezt a puritán, legegyszerűbb, legparasztibb változatot kedvelem a legjobban.
Természetesen mindenki az ízlésének megfelelően bármivel megpakolhatja, sőt még sajtot is reszelhet rá.


Tészta
30-40 dkg liszt szórásokkal együtt
1 tasak élesztőpor
2 tk. só
1 mk. cukor
kb. 2 dl kefír/vagy 2-3 dl langyos víz
1 - 1,5 ek. olaj

... ezt a mennyiséget bedagasztottam, kicsit könnyebb tésztát kaptam, addig kell dagasztani míg elválik a kéztől és edénytől a tészta. Az olajat menet közben, több részletben csorgattam bele.
Ezután a sütőt bekapcsoltam 50 fokra és betettem tálastól kelni, kb. 1 óra kellett, hogy a duplájára dagadjon.
Közben előkészítettem a tölteléket:
2 duci gerezd fokhagyma, áttörve
bő 2 dl tejföl+ 1 ek. olaj

5 dkg szalonna, sima füstölt kenyérszalonna kockázva
5 dkg házi parasztkolbász karikázva
1 kisebb fej vöröshagyma félkarikára vágva
1-2 tk. saját készítésű sós paprikakrém a pöttyözéshez

A tejfölt sóztam és összekevertem a fokhagymával, az összes többit feldaraboltam.
A nagy sütőtepsit bőven kiolajoztam.
A megkelt tésztát kettőbe vettem és egyenként, kézzel az olajos tepsin szétnyomkodtam gondolom formára, lekentem jó vastagon a fokis tejföllel, majd szépen  gusztusosan elrendeztem a további tölteléket rajta.
Hagytam még 20 percig pihenni, kelni a tepsin, addig bedurrantottam a sütőt 200 fokra.
Végül piros ropogósra sütöttem kb. 20-25 perc alatt. Kicsit rusztikusra, falusiasra sikeredett, vastagabb, de ropogós lett a tészta, de talán pont ezért nagyon finom lett.
Mindkettőt három darabra vágtam és hideg tejjel befaltuk.
Na jó, maradt két darabka.

Lehet, hogy ma nem lesz már ebéd délután sem????





2 megjegyzés:

  1. Szívesen lennék vendég nálatok egy ilyen dél tájékán rendezett, késői reggelin... :-P :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jöhettél volna, szívesen láttunk volna, finom volt:-)))

      Törlés