a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. május 2., szombat

Szilvásgombóc anyák napján a gyerekeimnek...



Holnap szilvásgombóc lesz nálunk, ezzel viszonzom azt a sok-sok kedvességet, törődést a gyerekeimnek amit tőlük kapok rendszeresen, mert nem csak anyák napján van ez így, de ilyenkor különösen nagy figyelmet és rengeteg finomságot kapok tőlük.


Most a nyáron eltett fagyasztott besztercei szilvával készítem, egyre kell csak figyelni, nem szabad kiolvasztani, fagyottan kell a tésztába tenni, bele a kockacukor és fahéj, majd összegömbölyíteni és kifőzni.
Pont olyan, mintha nyáron ennénk... mindegy prézliben vagy mákban forgatva, a készítése tök ugyanaz... és tök ugyanolyan finom....

prézlisen  Receptleírás  itt

mákosan   Receptleírás  itt





6 megjegyzés:

  1. Jaj,de szeretem a szilvásgombócat! Mit szeretem? Imádom! :)
    Boldog Anyák napját!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gabikám, neked is viszont kívánom, remélem jól telik a tiéd is azzal a tündéri helyes kisfiaddal:-))))

      Törlés
  2. Lennék a lányod Anikó, mert a szilvás gombóc nagy kedvencem, mondjuk mi nem az? :)))
    Kétszer készítettem idáig, de az is több mint 10 éve volt, talán idén újra nekiállok. :) Boldog Anyák napját! Puszi!

    VálaszTörlés
  3. Barbikám el is fogadlak lányomnak, csak állj neki többször, amíg nincs szilva addig jó a szilvalekvár is, ugyanolyan fincsi vele, meg majd, ha jön a sárgabarack, na azzal csúcs még. Viszont kívánom neked is a boldog Anyák napját, de biztosan tudom, hogy szuper a napod ma neked is a két gyönyörű lányoddal:-))) Nekem is itt az egész család, csodás virágokat kaptam és finom édességeket:-)))

    VálaszTörlés
  4. Te a gombócokat leöblíted hideg vízzel főzés után? Ez most vita tárgya lett a munkahelyen. Én nem szoktam leöblíteni, egy tányérra szedem ki, hogy egy kicsit szikkadjon és utána forgatom meg.

    VálaszTörlés
  5. NEM, SOHA, ahogy kiveszem szűrőkanállal a főzővízből máris megy azon melegében a prézlibe, vagy a cukros mákba !!! nem hagyom állni egy percet sem, olyan finom gyönge, így imádom, és persze rögtön tálalom is.

    VálaszTörlés