a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. szeptember 3., csütörtök

Csak egy ötlet... húsgombócos paradicsomos káposzta... és jó



Mi nagyon szeretjük a paradicsomos káposztát, télen-nyáron gyakran készítem ilyen-olyan feltétekkel, de van, hogy csak úgy üresen esszük például nyári nagymelegben, amikor amúgy sem kíván az ember sokat.
Nos, most azt találtam ki, hogy milyen lehet húsgombócokkal, szerettem volna kiadósabbra készíteni ezt az egyszerű kis főzeléket, így megspórolom a feltétet egyben, ugyanis nincs mindig kedvem pancsolgatni a konyhában, sokszor próbálok mindent a végtelenségig leegyszerűsíteni, ha lehet.
Nagyon finom lett.

A fél kg darálthúst a szokott módon vöröshagymakockákkal, két marék rizzsel, 1 tojással, sóval, őrölt borssal összegyúrtam, gombócoztam, közben fél fazéknyi paradicsomlét /kb 1 liter/ kevés vízzel keverve odatettem forralni, szórtam bele köménymagot, egy másik vöröshagymát felkockázva, sóztam és amikor felforrt óvatosan beleeresztettem a húsgombócokat, hagytam főni, majdnem puhára.
Megtisztítottam fél fej káposztát a külső leveleitől, felcsíkoztam majd a csíkokat nagyobb kockákra metéltem és akkor adtam hozzá a húsgombócokhoz, amikor azok már majdnem készen voltak, ugyanis a káposztát épp csak roppanósan puhán szeretem, nem szétfőve, amikor már a káposzta is jó rántást készítek azaz kevés olajon lisztet pirítok és besűrítem vele a főzeléket. A végén kevés cukorral picit édesítem, mert mi édesen szeretjük a paradicsomos káposztát.
Ennyi és nagyon finom így is, máskor is fogom ilyen kiadósra főzni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése