a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. szeptember 4., péntek

Kókuszos csokis süti...



... csak azért nem olyan mint a bounty, mert a tésztájában kell lennie lisztnek is, de különben jó kókuszos, jó csokis, kicsit nagyra sikerültek a lyukak a megsült tésztába és a rengeteg csokimáz mind belefolyt - pedig eleve dupla adagot készítettem rá, de nem maradt meg a tetején - tanulság: vennem kell egy kicsi és vékony fakanalat, vagy hurkapálcikákat, amivel kis szurkálások lehetségesek, talán ilyen sokat sem kellett volna beledöfködni... mindegy.
A lényeg, hogy a süti finom, eteti magát, a nagy lyukaknak köszönhetően csokidugók keletkeztek a kókusz körül, finom szottyos, ragacsos... ízlik nagyon.
A receptet itt találtam.
  

Kókuszos csokis süti
20 dkg liszt
10 dkg kókuszreszelék
csip.só
1 sütőpor

2 egész tojás
10-15 dkg cukor
6 dkg puha vaj

2-3 dl tej

Először egy tálba a szárazakat kevertem össze, majd egy másikba a tojásokat, a vajat és a cukrot jó habosra kézi robottal, végül felváltva kevertem hozzá a szárazakat és a tejet, a végeredménynek jó sűrűn folyós masszának kell lennie, szóval se nem sűrű, se nem híg.
Vajazott lisztezett tepsibe töltöttem /23x33 cm-es az enyém/ és ment a 180 fokra előmelegített sütőbe, kb. 15 perc kellett neki, tűpróbával ellenőriztem.
Amikor kész lett kivettem és még azon forrón egy fakanállal lyukakat fúrtam bele, lehet hogy kicsit sokat és sűrűn, meg túl vastag nyelű fakanállal, sajnos nincs itthon hurkapálcikám, mindegy, majd hagytam teljesen kihűlni.
Egy óra múlva készítettem el a csokimázat - rögtön dupla adagot - sejtettem, hogy kevés lesz rá.

Máz az eredeti adag:
10 dkg vaj
10 dkg cukor
2 dkg jó minőségű kakaópor
negyed deci tej

Egy lábaskában összekevertem a szárazakat a vajjal, majd loccsintottam hozzá minimális tejet és épp csak összeforralni állandóan kevergetve, ha a cukor felolvadt már jó is.
Ráöntöttem a tetejére... a többit már tudjátok.

A bénázásomat leszámítva fincsi a végeredmény nagyon.
Legközelebb megpróbálom a mázat a tetején tartani, mégiscsak szebb látvány lenne.
Akkor majd a csokidugók fognak hiányozni...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése