a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. október 1., csütörtök

Már megint egy gyors ebéd... de nagyon megérte



Ma jövős-menős napom volt, miközben egyfolytában zakatolt az agyam, mi legyen az ebéd...
valami gyors, valami amivel nincs sok faxni, de mégis kiadós, mégis finom és elegendő...
... és akkor eszembe jutott Gizi, akinél jó pár nappal ezelőtt megakadt a szemem egy gyors ebédreceptjén, már akkor mosolyogtam, és nosztalgiáztam is kicsit, mert valamikor réges-régen, az üveghegyeken is túl, mivel ott dolgoztam az utcában, a Böszörményi és Beethoven utca kereszteződésénél lévő Királyhágó önkiszolgáló étteremben /akinek a vezetője Gyuri bácsi ismerte Édesapámat, és onnantól, hogy ez véletlenül kiderült, szemmel tartott, hogy rendesen egyek minden nap, gondolom beszámolt róla Apunak :-) /,  és oda jártam delente ebédelni, ahol is mindig lehetett kérni sültkrumplit-sült virslivel és tükörtojással, ha nem találtam semmi kedvemre valót az étlapon, esküszöm komplett kis ebéd volt, pláne hozzá egy adag isteni káposztasaláta.
Szeretem az éttermek káposztasalátáit, még soha nem ettem rosszat sehol.
Másodiknak pedig szinte mindig grízes tésztát kértem jól megcukrozva és baracklekvározva.
Szívesen emlékszem azokra az időkre is.
Na ez az ebéd azokra a régi időkre emlékeztetett...


Hagymás krumpli, sült virslivel, tükörtojással... paradicsomsalátával

2 főre:
1 pár virsli/fő, felezve, beirdalva, természetesen drága, jó minőségű
1 nagy fej vöröshagyma, félkarikára vágva
kb.1 kg krumpli, kockázva
2 tojás
só, bors, olaj


... először a virsliket elfeleztem és beirdaltam, majd kevés olajon megsütöttem minden oldalán, félretettem, a visszamaradt olajat jól felforrósítottam és egyszerre ment bele a krumpli meg a hagyma...


... mindig hagytam, hogy jól lesüljön, lepiruljon az alja és csak akkor forgattam egy falapáttal, kb. 15-20 perc alatt tökéletes lett...


... a serpenyő széléhez kotortam a hagymáskrumplit, középen kialakítottam egy-egy kis fészket, ahová beütöttem a tojásokat és hagytam átsülni, közben persze sóztam és borsoztam...


... amikor kész lett, a sült virslidarabokat is rátettem...



... tálaláskor szintén hagymás /kicsit adtunk ma a hagymaevésnek, de nem baj, egészséges/ és petrezselymes paradicsomsalátával ettük... a saláta képviselte a nyárias ízvilágot.
Egyszerűen fölséges volt, és mivel törekszem a gyors ebédek-vacsorák világbajnokának lenni, gondolom ez már minden olvasómnak világos és egyértelmű lett, ez az étel még sokszor lesz terítéken nálunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése