a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. február 7., vasárnap

Gombás gersli-rizotto sült virslivel... sok salátával



Gersli-rizotto gombás, sajtos
1 liter húsleveslé, ha van, ha nincs, akkor 4 db zöldségleveskocka a liter vízhez
1 ek. kacsazsír/libazsír/olaj
15-20 dkg árpagyöngy /gersli/
1 nagy vöröshagyma kockázva
15-20 dkg csiperkegomba tetszőlegesen darabolva, szeletelve, de jó a sós lében eltett szeletelt gombakonzerv is, csak felhasználás előtt a levétől szűrjük le
só, bors, kb  2-3 dkg vaj a végén
reszelt sajt
virsli, jó minőségű, személyenként 2 db
saláta: jégsaláta, kígyóuborka, lilahagyma, paradicsom, paprika, ha van otthon mind, ha nincs kevesebből is nagyon finom, mindent vékonyra szeletelek, egy nagy tálban összekeverem a szokott cukros-ecetes lében és jól összeforgatom. Üdítő, nyárias ízű a végeredmény.


A gerslit ugyanúgy főzöm rizottonak, mint a rizst, csak picit tovább tart.
Ha nincs húsleveslé akkor összefőzöm a zöldségalaplét a 4 db kockából a forróvízben.
A kacsazsíron megdinsztelem a hagymát üvegesre, ha friss a gombám, akkor ilyenkor teszem a hagymához és kissé összepirítom, majd megy bele a megmosott gersli, jól elkeverem és felöntöm egy merőkanálnyi leveslével, állandóan kevergetem, míg szépen beszívja, csak ekkor öntöm hozzá a következő adag leveslét.
Igen, fárasztó a rizotto főzése, mert ott kell állni, állandóan kevergetni, megvárni míg beszívja, majd akkor mehet hozzá a következő merőkanálnyi adag lé és így tovább... egészen addig míg megpuhul, illetve én szeretem az árpagyöngyöt roppanósra hagyni, tehát ha rizottonak készítem soha nem főzöm teljesen puhára, mint például a rizst.
Amikor már majdnem puha akkor teszem hozzá a konzervgombát, ha azt használok /a konzerv levét leszűrtem és kiöntöttem/ és tovább rotyogtatom együtt már, ha kész átkeverem, a tetejére dobom a vajat és lefedve pihentetem pár percig, illetve addig, amíg egy másik serpenyőben a beirdalt virslik mindkét oldalát jól átsütöm.
Az olvadt vajjal még egyszer átforgatom a rizottot, ami ettől egészen finom krémes állagú lesz, ha szükséges még sózom és őrölt borsot tekerek rá frissen.
Most már lehet tálalni, tetejére rengeteg reszelt sajtot szórok, a képeket még a sok sajt előtt készítettem, hogy látszódjon jól az étel.
Csak magában salátával is nagyon finom ám.
Finom, kiadós, laktató, étel.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése