a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. február 12., péntek

Hétvégére egy édes meg egy sós...



Bögrés :  Csokicseppes-mazsolás koszorú
bögre méret 2, 4 dl
1./ tál
1 egész tojás
fél bögre cukor
1 bögre túró
fél bögre tej/ vagy 2-3 ek. tejföl
4 ek. olaj
2./tál
1,5 bögre finomliszt
1 tk. szódabikarbóna
egy marék mazsola
egy marék csokicsepp
1 citrom héja

Mindent kimértem tálanként, külön-külön jól elkevertem, majd a kettőt összevegyítettem és vajazott, lisztezett koszorúformába terítettem, végül 180 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem, de tűpróbával ellenőriztem, hogy megsült e.
Amikor kihűlt porcukroztam.
Végtelenül egyszerű kevert süti, de nagyon finom akár kávé, akár egy bögre citromos tea mellé, csak úgy délutánra.
Természetesen kuglóf-formában is, vagy őzgerincben is megsüthető.
A recept Latsiáé még 2013-ból.





Juhtúrós apró pogácsa 2... a StreetKitchen múlt hétvégi adásából
van egy juhtúrós pogácsa 1. is, ennek a receptje  itt

25 dkg puha vaj
25 dkg juhtúró
10 dkg reszelt sajt /trappista/
2. ek zsíros tejföl
2 egész tojás
0,50 dkg finomliszt
1 tasak élesztőpor

1 db enyhén felvert tojás a kenéshez
reszelt sajt a tetejére /mert az egész köményem is kifogyott, különben az lett volna/

Kimértem a lisztet, az élesztőt, a sót egy tálba, majd belemorzsoltam a vajat, a juhtúrót és a reszelt sajtot, amikor már jó morzsás volt akkor ütöttem hozzá a tojásokat és kanalaztam rá a tejfölt, majd sima egynemű tésztává gyúrtam.
Az eredeti recept ír egy kis tejet is, de az a helyzet állt elő, hogy egy korty tejem sem volt itthon, de nem is hiányzott, abszolút működik a recept tej nélkül is.
Természetesen ezt a tésztát fóliába csomagolva be lehet tenni a hűtőbe akár 1 éjszakára is, de pár órára is, viszont én most azonnal kinyújtottam lisztezett deszkán ujjnyi vastagra, a legkisebb szaggatóval pedig kiszaggattam, sütőpapíros tepsire tettem, egy picit hagytam itt pihenni, de csak addig míg felvertem egy tojást a kenéshez és reszeltem még sajtot a tetejére.
Miután mindezzel megvoltam, ment a 200 fokra előmelegített sütőbe, amíg pirosra nem sült a teteje.
Nagyon finom persze és abbahagyhatatlan.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése