a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. július 21., csütörtök

Cukkinigolyók... sajtosan... ropogósan...



... csak úgy magában, vagy fűszeres tejfölbe/joghurtba mártogatva, vagy sültkrumplival/rizzsel önálló főételként.... vagy bármilyen főzelékhez feltétként... finom.


Hozzávalók: 
1-2 db közepes cukkini
1 tojás
10-15 dkg reszelt sajt
4 ek. zsemlemorzsa
3 gerezd fokhagyma belereszelve
só, bors ízlés szerint
tehetünk bele még apróra vágott petrezselymet, zöldhagymaszárat, snidlinget stb.


Elkészítése:
Alaposan lesikáltam a cukkinit, két végét levágtam, majd nagylyukú reszelőn lereszeltem, besóztam és hagytam 20 percet állni. Amikor letelt az idő kicsit kinyomkodtam, nem kell túlságosan, majd egy tálban a többi hozzávalóval összedolgoztam és golyócskákká formáztam.
Ezek után a hagyományos módon mindet paníroztam - de lehet, hogy felesleges a liszt+tojásba forgatás, hanem elég csak zsemlemorzsába -  és nagyon forró olajban ropogósra sütöttem, papírtörlőre szedtem ki.
Amikor betesszük az olajba egy lapáttal lapítsuk le kicsit mindet, különben felemelkedik és úgy néz ki, mint egy kis buci.
Figyelem nagyon gyorsan sül, nem szabad ott hagyni, hamar aranyszínű lesz és forgatni, majd kivenni kell.
Rögtön kóstoltam, na ezzel jól meg is égettem a szájpadlásomat, de amikor elfogadható hőmérsékletre hűl, jó finom és fűszeres a fokhagymától meg a borstól, a sajt szétolvad benne.
Ettük csak úgy magában is, meg krumplifőzelékhez feltétként is.





itt krumplifőzelékhez...



cukkinivirág... gasztropusztítás képe


4 megjegyzés:

  1. Finom lehet, így még nem készítettem fasírtnak, de megjegyzem ;-)

    VálaszTörlés
  2. ezt tuti megcsinálom :) isteni lehet joghurtba vagy tejfölbe mártogatva is, vagy paradicsomszósszal is :)

    VálaszTörlés