a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. október 22., szombat

Brokkoli sajtosan tejfölösen...




Amúgy nem rajongok a brokkoliért, nem is tudom hogy miért, csak ebben a formában készítem.
De így nagyon szeretem. Igy sokszor készítem.
Ez az egyetlen variációja a brokkolinak, amit viszont nagyon szeretek belőle.
A karfiolt például imádom mindenhogyan, gyakran van is. Ki érti ezt???
De ugyanígy készítem a fagyasztott bébirépát, a zöld ceruzababot, mindegyik jó magában is,  így sajttal-tejföllel, de köretnek is kiválóak sültek, rántottak mellé, akárcsak rántott párizsi mellé is.


Hozzávalók:
1 cs. fagyasztott brokkoli, persze jó a friss is rózsáira szedve, majd enyhén sós vízben épp csak roppanósra előpárolva és a többi ugyanaz...
5 dkg vaj
2-3 gerezd fokhagyma lapkákra vágva, de el is maradhat, anélkül is jó
só, bors
reszelt sajt
tejföl


Egy nagy serpenyőben olvasztom a vajat, sok vajat, megy hozzá a fokhagyma épp csak átforgatva majd ráborítom a fagyott brokkolirózsákat, kissé ezt is átforgatom, hogy nagyjából mindegyik vajas fokhagymás legyen, lefedem és 5-10 percig időnként rázogatva vagy falapáttal óvatosan átkeverve puhára párolom, sózom, borsozom és azonnal forrón tálalom.
Meghintem rengeteg reszelt sajttal, bármilyennel jó ami csak van otthon, és mehet rá jó sok tejfölpamacs.
Isteni finom, könnyű és mégis laktató ebéd.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése