a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. október 21., péntek

Gyümölcskenyér, vígaszként ebben a ronda esős időben...




Egyszerűen muszáj sütni, egyrészt, mert jó meleg és hangulatos, no meg illatos lesz a konyha, másrészt meg nem is bírom sokáig ilyen finomság nélkül ki, pláne ebben a szörnyű ronda időben.
A receptet Nea blogjáról néztem, nagyon jó receptjei vannak érdemes szétnézni nála, még soha nem csalódtam egyikben sem.



Gyümölcskenyér
2 maroknyi aszalt gyümölcs, nálam most szilva és sárgabarack
1 dl rum
5 dkg dió, tördelve
10 dkg étcsokoládéval bevont mazsola, az egyik szuperben kapható, de ha ilyenünk nincs akkor sima mazsola és csokicseppek vagy egy tábla csokoládé apróra tördelve mehet bele
1-2 ek. kandírozott narancs és citromhéjkockák


15 dkg puha vaj
15 dkg cukor
vaníliás cukor
5 egész tojás
1 citrom héja
25 dkg liszt
1/2 tasak sütőpor


Az aszaltakat meglocsoltam rummal és hagytam állni benne, később beleforgattam a diót is meg a csokis mazsolát is és meghintettem 2 ek. liszttel, de ez közvetlenül a tésztaábakeverés előtt volt.
A vajat a cukrokkal és a tojásokkal habosra kevertem, majd ment hozzá a citromhéj és a sütőporos liszt, a legvégén pedig a lisztezett gyümölcsök, a rummal együtt, és szépen elkevertem.
A formát vajaztam liszteztem és belesimítottam a masszát.
170 fokra előmelegített sütőbe tettem és 50 percig sütöttem, amikor is tűpróbával állapítottam meg, hogy átsült.
Hagytam hűlni a formában, majd később tálra borítottam és amikor már teljesen kihűlt porcukroztam.
Csak úgy faltam a szeleteket, már nagyon ki voltam éhezve ilyen finomságra, mert nagyon finom lett.
Egy kis almalekvárt még kanalaztam mellé, hát nem bántam meg.


 



6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Kriszti az volt, és olyan egyszerű, minden héten kellene egy ilyet sütni :-)

      Törlés
  2. Drága Anikó, örülök, hogy ízlett a sütemény és micsoda ötlet hozzá az almalekvár. Karácsonyra én is sütök majd és addigra lesz birsalmalekvárom is. Mennyei lehet vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nea tényleg nagyon fincsi és olyan egyszerű, épp Duendének írtam, hogy minden héten kéne egy ilyet sütni. Az almalekvár véletlen ötlet volt, 1 hete sütöttem almáspitét, és nem reszelt alma volt a töltelék, hanem majd két üveg almalekvár, a másodikból maradt egy kicsi, na ezt ettem a sütihez. Mindenesetre kiderült, hogy az almáspite működik almalekvárral is, ez a gyümölcskenyér meg isteni volt vele :-) Nekem még tavalyról van birslekvárom, hogy azt is mennyire szeretem :-)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Csipike küldtem volna, ha tudnék, ez olyan egyszerű kis kevert, hihetetlen és nagyon finom :-)

      Törlés