a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. március 23., csütörtök

Továbbra is a diéta útján

 Ma reggeli mérésem: - 3 kg
Jó, tudom ez csak víz még, a zsír még nem mozdult, no de majd pár hét után....
Nem sürgetek, nem siettetek semmit.
 Csirkemell pirított gombával és tejszínes bébispenóttal
Hozzávalók:
1 db csirkemellfilé, kockázva
1 ek. szárnyas fűszerkeverék
1 tk. kakukkfű
0,5 kg bébispenót, friss
0,5 dl tejszín
6 gerezd fokhagyma, nagyon apróra vágva
2 dob. szeletelt csiperkegomba, levétől leöntve
só, bors
10 dkg vaj


Mindent előkészítettem, a csirkemellet szeretem csontosan venni, egyrészt mert úgy olcsóbb, majd lefilézem és darabolom az adott ételhez, fűszerezem, másrészt levesnek, mivel a mellcsontból és a bőréből isteni finom húslevest szoktam főzni jó zöldségesen, általában több ilyen mellcsontot és bőrt gyűjtök össze a leveshez és aztán megy bele minden ami épp van itthon: zöldborsó, kelkáposztacikkely, karalábékockák és persze a szokásos leveszöldség, no meg a cérnametélt vagy a lúdgége. Nagyon könnyű, nagyon finom húsleves van belőle, amit aztán szoktam tovább variálni: citromosan-petrezselymesen-tejszínesen, vagy tejszínesen-tárkonyosan apró vajas galuskákkal, egyik jobb, mint a másik.
A friss bébispenótot csak alaposan megmostam, lecsöpögtettem, a fokhagymát összeaprítottam.
A konzervgombákról leszűrtem a levet.
Wokban a vaj egyharmadán hirtelen megpirítottam a fűszeres csirkemellkockákat, majd szűrőkanállal kivettem egy tálba és a következő harmad vajkockát felforrósítottam - nem baj, ha kicsit barnul a vaj, annál finomabb, bársonyosabb, mélyebb íze lesz az ételnek - majd rádobtam a gombaszeleteket, picit sóztam és borsoztam és nagy lángon állandóan forgatva addig pirítottam, míg a keletkezett leve elillant, végül összeforgattam a csirkehússal.
Egy nagy lábasban megolvasztottam a harmadik harmad kocka vajat, rádobtam a rengeteg fokhagymát, átkevertem és ment rá az összes spenót, összeforgattam és fedő alatt pár percig pároltam, míg összeesett, utána nagy lángon elpárologtattam a nagyja vizet alóla és egy kevés tejszínnel krémesítettem, persze ezt is picit sóztam és borsoztam.
Ilyenkor én mennyire kívánom ezeket a friss zöldeket, majd jön a sóska is, meg a spárga, alig várom mindet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése