a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. február 18., vasárnap

Vasárnap délutáni almás-mákos kevert süti... fél óra alatt

Talán még fél óra sem volt és már sült, mindent odakészítettem a kezem ügyébe és ment minden, mint a karikacsapás, a végeredmény pedig egy puha, finom mákos süti, ami az almától és a mazsolától kellemes szaftos.

Hozzávalók:
1 tojás
10 dkg cukor
1 tasak vaníliáscukor
10 dkg liszt
10 dkg őrölt mák
1 tk. szódabikarbona
1 dl olaj
2,5 dl tejföl
mazsola egy maréknyi
citromhéj
2 alma hámozva és közvetlenül a tésztamasszába reszelve
/alma helyett megszórhatjuk magozott meggyel is, legközelebb így fogom sütni./
Elkészítése:
Kimértem és összekevertem a szárazakat, egy másik tálba beleütöttem a tojást és a cukrokat, egy mérőedénybe kimértem az olajat és a tejfölt majd összekevertem, egy közepes tepsit kivajaztam és meghintettem liszttel, a sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
A tojásos cukrot habosra kevertem, majd felváltva szórtam bele a mákos lisztet és az olajos tejfölt, a végére szép sima egynemű tésztamassza lesz, lehetőleg legalább 10 percig keverjük alaposan kézi robottal, majd belereszeltem közvetlenül a hámozott almát a reszelő legnagyobb lyukán, a citromhéjat is a megfelelő reszelőjén, végül beleszórtam a maréknyi mazsolát, ezekkel is jól összekevertem, majd belesimítottam a tepsibe.
Beraktam a sütőbe kb. 30 percre, de ha letelt az idő feltétlen végezzünk tűpróbát !
A tepsiben hagytam kihűlni, majd tetszőleges formára lehet vágni, én most háromszögekre daraboltam, és bőven porcukroztam.
Villámgyors, nagyon finom, puha szaftos süti, vasárnap délutánra teljesen tökéletes.
Legközelebb alma helyett magozott meggyet szórok bele, isteni lesz azzal is.
 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése