a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. május 19., csütörtök

Öntött saláta



Duendénél és Tündér blogján láttam meg  a  receptjét és jött elő a réges-régi gyerekkori emlék...

...Ugyanis gyerekkoromban sokszor láttam a nagyszüleimet öntött salátát enni.
Mi viszont a szüleimmel soha nem ettünk ilyet, ők nem szerették, ilyeneket hallottam tőlük, hogy olyan forrázva, mint egy felmosórongy, így én is csak nyersen, azaz hideg ecetes-cukros lében ettem a zöld salátát.
/ Egyáltalán, a szüleimnek a zöldsaláta főzésével volt valami nagy problémájuk, mert a salátalevest és a salátafőzeléket is felnőtt koromban, anyósom révén kóstoltam először, addig nem is hallottam róluk, azóta viszont imádom, és nagyon sűrűn készítem is./
Nagymamám nem erőltette a dolgokat annak idején- nagy kár- és így esett meg ez az elképesztő történet, hogy én most ettem először és mi történt, elsőre beleszerettem.

Hozzávalók:
2-4 fej, salátának csak a belső "szív" része kell, egyben hagyva, majd kettőbe vágva
/Angliában bezzeg lehet kapni a salátának csak a "szívét" is külön csomagolva/
Frissítés: ma már nálunk is kapni csak Salátaszívet !!!!
15-20 dkg füstölt húsos kolozsvári szalonna, kockázva
2-3 gerezd fokhagyma, lapkákra vágva /lehet több is/

Öntet:
2-4 tk. cukor
2-3 ek. ecet
1,5-2 dl hideg víz
só, bors
Az öntet hozzávalóit össze is keverhetjük és így készítjük oda a főzéshez, szerintem így jobban a szánk ízéhez igazíthatjuk, de lehet külön-külön is.


A szalonnakockákat pici zsíron piros, ropogósra sütöttem, majd kivettem egy kistányérra és félretettem.
A visszamaradt zsiradékra rászórtam a cukrot, egyet kevertem rajta, jött hozzá az ecet, só, bors, majd felöntöttem a vízzel és már ehhez az öntethez adtam a fokhagymát. Pár percig jól összeforraltam az egészet, és persze kóstolgattam, miből kell még hozzá, hogy igazán finom legyen, azt természetesen pótoltam.
A mosott, negyedelt salátaszíveket beleforgattam ebbe a forró ízes lébe és jól összeforgattam, hagytam 2-5 percig rotyogni benne, majd egy sütőtálba öntöttem át az egészet és a tetejére szórtam a szalonnapörcöt.
Szerintem egy kicsit főttnek, és egy kicsit nyersnek is kell maradnia, vagyis a köztes állapotot kell eltalálni, akkor jó, ha roppanós. Nekem legalábbis.
Tálaláskor lehet tejfölözni is, ezt most kihagytuk, de legközelebb feltétlenül kipróbálom, biztos illik hozzá. /Azóta tejfölösen is kóstoltam, mennyei.../
Nálam ugyanis ezentúl rendszeresen lesz, télen-nyáron.
Sültekhez is kiváló meleg saláta, sőt egyenesen különleges.
Friss kenyérrel ettük most, hús nélkül, csak így magában, nagyon finom, fölséges ebéd volt.
/Férjem persze durcáskodott, hiányolta a húst mellőle, de végül beletörődött, viszont egy óra múlva közölte éhes... férfiak...hihetetlenek.../


5 megjegyzés:

  1. Anikó, ez valami csúúúcs!!!! :)
    Nagyon-nagyon-nagyon tetszik!!!

    VálaszTörlés
  2. Duende, ez annyira finom volt, hogy állandóan szeretném enni, biztos hogy sűrűn lesz nálam, két fej salátából készítettem, a belsejéből, és tökéletesen jóllaktunk ketten ebédre.
    Köretnek is tökéletes. Imádom:-)))))

    VálaszTörlés
  3. Imádom az öntött salátát, mindig a gyerekkoromat juttatja eszembe, a kertünk tele volt salátával, anyukám nagyon sokat csinált. Ha a kertből elfogyott, mentünk a mezőre apró madársalátát szedni.
    Most áttértem a nyers salátára, olivával, mézzel, fűszer-ecetekkel készítem, ez is pillanatok alatt elfogy, a gyerekeim nagyon szeretik.

    VálaszTörlés
  4. Tegnap ezt ebédeltük és isssteniiii finom volt! :)
    Köszi a receptet, fel is tettem én is a blogra is. Máskor is lesz majd, nagyon ízlett, férjemnek is, nekem is. :)

    VálaszTörlés
  5. Ezt még nem halottam, lehet most jött el az ideje, hogy fellendítsem a saláták iránti picurka vonzalmamat. Általában cukros-ecetes vízbe teszem, de legközelebb kipróbálom így is! Köszi az ötletet!
    Cserébe pedig várlak nálam egy kis aprósággal, ne félj, semmi meló! ;D

    VálaszTörlés