a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. október 5., szerda

Gyors túrós pogácsa... Ízőrzők Pusztamérges


Az apropót a hideg /itt 10 fok és nagy szél egész nap/, meg egy adag maradék körözött adta a hűtőben várakozva, már nem volt kedvem enni, épp eleget kenegettem kenyérre az elmúlt napokban.
Éa akkor ma láttam az Ízőrzőktől a pusztamérgesi részt, benne ez a klassz pogácsa, amit egy nagyon helyes idős nénike készített.
Ahogy vége lett a műsornak már álltam is neki.
Végre 1 fős pogácsa recept.
Körözöttes /túrós/ pogácsa

Hozzávalók:  összesen 29 db lett
30 dkg liszt
1 csapott ek. só
10 dkg puha vaj
10 dkg túró, erre ment most a körözöttem
1 tojássárgája
1 dl 20%-os tejföl
1 tasak porélesztő, akinek csak friss van akkor morzsoljon bele 2,5 dkg élesztőt 1 tk cukorral elkevert 1 dl langyos tejben, ha felfutott öntse a liszthez a tálba

A lisztet, sót, vajat összemorzsoltam, majd ment bele az összes többi, összegyúrtam és jól kidolgoztam.
Azonnal kinyújtottam ujjnyi vastagra és 3-szor hajtogattam 15 perces közökkel, majd az utolsó után megint kinyújtottam, éles késsel bekockáztam, majd közepes kiszúróval kiszaggattam, zsírozott tepsire rakosgattam, lekentem a maradék tojásfehérjével és megszórtam egész köménnyel.
De lehet rá reszelt sajtpamacsokat is tenni.
200 fokos sütőben pirosra sütöttem.
Finom, puha, kiérződik enyhén a kőrőzött hagymás íze.
Mindenkinek szeretettel ajánlom a figyelmébe, ne feledjétek ez a mennyiség 1 fős adag !!!!

Kép most nincs, majd később teszem fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése