a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. augusztus 25., hétfő

Bögrés szilváslepény....


... mondtam, hogy sorban hozom a fincsi szilvás sütiket, hát itt egy újabb bögrés kevert...
...a neten láttam meg talán... de nem tudom, hol kinél... és biztosan nem szilvásként... de mindegy is...
...bármilyen gyümölccsel kiváló, vasárnap délutáni süteszke, csak úgy magunknak vagy akár vendégségre is...



Bögrés szilváslepény 
bögre nagysága 2-3 dl, ki mennyit szeretne sütni, én most 3 dl-es bögrét használtam, mert nagy adagot szerettem volna...

1,5 bögre cukor
2 egész tojás
vaníliás cukor
reszelt citromhéj
1/2 bögre olaj
3 bögre liszt
1 cs. sütőpor
1,5 bögre tej

1/2 kg - 1 kg szilva kb. vagy bármilyen más gyümölcs, de lecsöpögtetett befőtt is jó például télen
1-2 ek. őrölt dió amibe a gyümölcsöt forgattam, ha nincs dió akkor persze lisztbe
+ cukor még
+ őrölt fahéj még

A lisztet kimértem egy kisebb tálba és összekevertem a sütőporral, ha esetleg kakaós tésztát szeretnék - mert azt is lehet, úgyis nagyon fincsi - akkor a 2-3 ek. kakaóport is itt keverem bele.
A tojásokat a cukrokkal nagyon habosra kevertem, belereszeltem 1 db citrom héját, majd felváltva adagoltam az olajat, a lisztet és a tejet miközben egyfolytában kevertem kézi robottal, hogy teljesen sima tésztamasszát kapjak.
/A tésztáját lehet variálni úgyis, hogy a 3 bögre liszt helyett csak 2 bögre a liszt és + 1 bögre lehet őrölt dió vagy őrölt mák, egészen biztosan csak még finomabbá teszi a végeredményt !/
Amikor ez megvolt, vajazott lisztezett tepsibe öntöttem - na itt hibát követtem el, ugyanis a gáztepsibe kell önteni ezt a mennyiségű tésztát, természetesen azt is vajazva-lisztezve - én meg egy kisebb tepsibe töltöttem, ezért lett ilyen nagyon magas, azaz túl tésztás a süti, nekem.
Ráadásul a szilvaszemek az őrölt dióba-forgatásnak köszönhetően nem süllyedtek meg egy millimétert sem.
Igy is finom, ízes lett, de kevesebb tésztával jobb, szerintem !!!
A gáztepsiben sütve laposabb lesz, szerintem ezáltal finomabb, gyümölcsösebb sütit kapunk, legközelebb már abban sütöm.
Szóval a tepsibe öntött masszára egyenletesen elszórtam 1/2 kilónál kicsit több, magozott, felezett és őrölt dióba forgatott szilvát, majd az egésznek a tetejére szórtam 1-2 evőkanálnyi kristálycukrot és meghintettem bőven fahéjjal.
190 fokra előmelegített sütőben jó sokáig, majd egy órát sült, 50 percet biztosan, mert vastag lett, azért.
Nyilván a gáztepsiben hamarabb fog megsülni.
Hamarosan megtudom, mert a következő egy mazsolás körtés-almás lesz nemsokára.
Finom, egyszerű süti, ha marad másnapra is, nem szárad ki, friss marad.
Jó szívvel ajánlom a mellékelt intelmek betartásával.





13 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet guszta! Szeretem az ilyen bögrés sütiket. Szoktam én is sütni ehhez hasonlót már az meggyel van.

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon, minden gyümölccsel jó:-))))

    VálaszTörlés
  3. Ma én a mákos-szilvás változatot készítettem el. Nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella örülök, hogy szétnéztél nálam :-)

      Törlés
    2. Kedves Gabi,
      Hogy készíted azt a mákos verziót?

      Törlés
    3. Márta Deák válaszolok Gabi helyett: a mákos-szilvás úgy készül, hogy a receptben megadott 3 bögre liszt helyett csak 2 bögre a liszt és 1 bögre az őrölt mák, a többi minden más változatlan. Jó sütést kívánok :-)

      Törlés
    4. Köszönöm, kipróbálom.

      Törlés
  4. Isteni jó ez a recept.gyorsan elkészül és imádjuk mindannyian

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Unknown, ennek nagyon örülök, remélem találsz még sok jót köszönettel nálam :-)

      Törlés
  5. Most csinálom, mindjárt kész! Jónak tűnik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem nemcsak annak tűnt, hanem isteni lett, egyszer készítsd el az egyensúly-tésztával is, szerintem azzal még egy fokkal jobb is :-) A receptet megtalálod az "egyensúly tészta részletes receptleírás" címszó alatt, bármilyen gyümölccsel frenetikus :-) Köszönöm, hogy nálam választottál receptet és jó étvágyat hozzá :-)

      Törlés
  6. Nagyon tetszenek a receptjeid! Köszönöm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsóka én köszönöm, hogy benéztél és tetszenek a receptjeim, böngészgess csak nyugodtan, ha bármi kérdésed lenne, vagy észrevételed, nagyon szívesen válaszolok :-)

      Törlés