a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2020. február 24., hétfő

Fánkocska...


FÁNKOCSKA ... kis adag
Finom, könnyű, foszlós... én most direkt kis fánkokat szaggattam, így lett 21 darab a kis adag tésztamennyiségből
Recept Takarékos Évitől
 Hozzávalók:
20 dkg liszt
1 tasak élesztőpor
2,5 dkg puha vaj
1 tojássárgája
2 ek. cukor
csipet só
citromhéj
mazsola
1,5 dl langyos tej
Egy tálba belemértem az összes hozzávalót és bedagasztottam, abszolút klassz "engedelmes" a tészta, gyönyörűen összeáll, letakarva félretettem pihenni 1 órát.
Majd deszkára borítottam, széthúzogattam, és a kis fánkszaggatóval /nem a legkisebbel, hanem az eggyel nagyobbal/ kiszaggattam, a leeső részeket újra összegyúrtam és azokat is kiszaggattam, ott a deszkán hagytam letakarva még 30 percig.
Olajat melegítettem - akkor jó, ha egy fakanálnyelet beledugva a nyél körül pezsgést tapasztalunk - és négyesével kisütöttem, próbáltam, hogy fedővel letakarva az elejénél, majd levéve a másik felénél, de tökmindegy volt, úgyhogy a zömét fedő nélkül sütöttem meg.
Nagyon gyorsan megvan, délelőtt fél 10-kor dagasztottam be, és déli fél 1-kor már ettem is.
Vendégvárásra is tökéletes.
Nagyobb formával szaggatva még kevesebb darab jön ki.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, most is szívesen megenném:)Örülök hogy elkészítetted, váljon egészségedre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Évi, nagyon fincsi és a mennyiség nekem tökéletes, gyakran fogom sütni.

      Törlés