a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2020. február 22., szombat

Rakott csülök 2.0



Már egyszer készítettem ezt a finomságot, még 2017-ben, a Rakott csülök 1.0... melynek a receptje itt található.
Tegnap megint nekiugrottam, okulva az első hiányosságaiból, most nagyon figyeltem, főleg a fűszerezés sokkal intenzívebb lett, most nem felejtettem ki az őrölt köményt sem, sőt pluszként pirospaprikát is tettem bele, és sokkal több főzőlevet a zselésebb állag eléréséért.
Eszméletlen finom lett, ma reggel egy jókora szeletet be is vágtam, sokkal, tényleg sokkal finomabb lett, mint előszörre.
Még egy párszor elkészítem és maga lesz a tökély.
Hozzávalók most:
1 db nyers első csülök
1 db köröm
1 nagy vödör füstölt csülök főzőlé, benne csülökdarabok is bőven /fagyasztóból/
+ 1 liter víz
1 nagy vöröshagyma
1 fej fokhagyma
1 maréknyi szemes bors
1 ek. házi paprikakrém
1 ek. szemes kömény
1 ek. só
1 db hegyes erős paprika
Mindezt főztem épp zizeregtetve 7 órán keresztül.
Ezután leszűrtem a levét, a húst kiválogattam egy tálba, két villával szétciflisztem, szálaztam kis darabokra, egy kevés bőrt is ugyanígy szeleteltem egészen apróra, a főtt fokhagymagerezdeket is szétnyomva beletettem, a többi ami nem kellett, a kövérje, a csontok, bőrök még, a hagyma, a paprikahéj, bors és köményszemek kidobásra került.
Ami a tálba került az alábbi fűszerekből kapott még :
1 ek. őrölt pirospaprika
1 ek. őrölt kömény
1 ek. őrölt bors
1 csapott ek. só
Két kanállal alaposan átforgattam, hogy egynemű legyen.
Mertem hozzá a főzőléből 2-3 kis merőkanálnyit, hogy jó szottyos legyen.
Ezzel is átkavartam.
A kenyérsütő dobozomat kibéleltem fóliával, ami minden oldalon bőven túllógott, hogy majd vissza tudjam hajtani, úgy gondoltam az őzgerinc kicsi lesz, de tévedtem, belefért volna abba is.
belemertem a masszát közben még locsoltam hozzá a főzőléből több rétegben.
Hagytam kihűlni, majd betakartam a fóliával, sőt még egy többréteges alufólia darabbal is, tettem rá egy dobozos tejet nyomatéknak és ment a hűtőbe éjszakára.
A megmaradt főzőlét betöltöttem egy nagy fagylaltos vödörbe és az is ment a fagyasztóba, jó lesz káposztához, bableveshez, babgulyáshoz...
Ma reggel aztán kibontottam a cuccot, eltávolítottam a fóliákat, nehezéket, visszaborítottam a kenyérsütő dobozba, de előtte szeltem egy jókora darabot a kóstoláshoz.
Mennyei lett friss puha kenyérrel, zöldpaprikával, most hogy ezt írom itt már csorog a nyálam, alig várom, hogy újból egyek belőle.
Most jó fűszeres lett végre, ahogy én szeretem és zselés is a beledermedt főzőlétől, egyszerűen isteni.
Csak ajánlani tudom azoknak, akik az ilyesmit szeretik. Egy disznósajttól tízszer finomabb szerintem.







3 megjegyzés:

  1. Nagyon kívánatosnak néz ki és ezt nekem is muszáj lessz kipróbálnom , főleg hogy a diétám erre predesztinál !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fogod megbánni, eszméletlenül finom, legelőször amikor készítettem, még nem mertem eléggé fűszerezni, de a mostani egyenesen frenetikus lett, ugyanis úgy kell fűszerezni, mintha túl fűszerezted volna, ha az összekeverésnél megkóstolod, akkor lesz kifagyva nagyon jó, és ne sajnáld a főzőlevet sem, nekem legalábbis úgy a jó, ha sok a zselé benne :-) Kérlek, ha megcsináltad jelezz vissza, hogy ízlett, komolyan érdekel :-) Köszi.

      Törlés
    2. Láttam, hogy ketogén diétában vagy, ezzel tényleg fogysz ????

      Törlés