a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2020. február 17., hétfő

Maradék zsíros krumpliból pogácsa...


 Pogácsa zsíros törtkrumplival egyszerűen...
A hétvégi fokhagymás pecsenye körete volt, maradt kb. 20 dkg a krumpliból, összetörtem a sülthús-zsírral és jó sok sült fokhagymával együtt és így adtam hozzá a liszthez...
Hozzávalók:
25 dkg liszt
kb. 20 dkg zsíros fokhagymás törtkrumpli
1 egész tojás
1 tasak élesztőpor
1 tk. cukor
2 tk. só
annyi langyos víz amennyit a dagasztáskor felvesz
1 ek puha zsír még, ha szükséges
Szépen kimértem mindent egy tálba és elkezdtem bedagasztani, a langyos vízzel óvatosan, csak részletekben hozzá, kellemesen puha, engedelmes tésztának kell lennie, és bizony kellett hozzá még zsiradék, nem sok, de éreztem a tészta tapintásából, hogy szükséges még.
Ez úgy működik, hogy az ember dagasztja, dagasztja és egyszer csak összeáll, finom ruganyos tészta lesz, elválik táltól, kéztől és csodás hólyagosan sima lesz.
Na ekkor jó.
Letakartam és betettem a hűtőbe 1 éjre - újabban ezt a technikát követem - és azt tapasztalom, hogy nagyon jót tesz a kelt tésztának.
Ma reggel kivettem és hagytam pár órán át szobamelegen pihenni, a sütőt bedurrantottam 200 fokra, majd a tésztát lisztezett deszkán finoman átgyúrtam és kinyújtottam, kiszaggattam, tepsire pakoltam, hagytam kicsit pihenni, míg eltakarítottam a nyomokat és rendet raktam.
Felvertem 1 tojást és lekentem a tetejét, ment a sütőbe és 20 perc alatt csodás pirosra sült.
Mint látható is az utolsó képen mennyei foszlós lett és nagyon finom.
Adtam a kisebbik lányomnak is belőle.
Már alig van 2 darab.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése