a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. április 13., péntek

Rizskásás sertéspaprikás





Mai ebédünk.
Már akkor tudtam amikor először megláttam Petránál ezt az ételt, hogy nálunk nagyon nyerő lesz.
Mint ahogy Petrától tudni lehet, Dobos C. Józseftől eredeztethető a recept mégpedig 1881-ből.
Jó, hogy ilyen régi recepteket újra főzhetünk.

Mi a rizseshús minden változatát imádjuk, csak ne legyen száraz, sőt szerintem minél szottyosabb annál jobb. Számomra a kása szó, a hangzása miatt is már biztosítéka a szaftosságnak.
A jóllakottság érzetéhez társul.
Az étel elnevezése is olyan régies csengésű, kásás sertéshús, ma már nemigen használjuk a köleskása, rizskása megnevezést, pedig kellemesen, étvágygerjesztően hangzik a mai fülnek is.
Petra kölessel készítette ezt az ételt, én rizzsel, de gondolom hajdinával vagy árpagyönggyel is ugyanilyen finom.


1 kg sertéscomb, viszonylag kis kockákra vágva
1 nagy fej vöröshagyma, kis kockákra aprítva
3-4 gerezd fokhagyma, apróra
1-1 tk. édes anna és erős pista
só, bors

Egy nagyobb lábasban a hagymát megdinszteltem, majd a hússal összepirítottam, ment rá a fokhagyma és a paprikakrémek, sóztam, borsoztam majd annyi vizet öntöttem alá, ami szűken ellepte és puhára főztem.

15 dkg füstölt szalonna, kockázva
1 kis fej vöröshagyma, apróra
20 dkg rizs, kerekszemű
1 ek. szárított petrezselyem
só, bors

Egy kisebb lábasban a szalonnát kisütöttem, majd a pörcöket félretettem, a visszamaradt zsírjára dobtam a vöröshagymát, kicsit pirítottam, majd a rizst hozzá és kétszeres mennyiségű vízzel felengedtem, sóztam és a petrezselymet is hozzáadtam majd ezt is puhára főztem.

A végén amikor már minden puha, a kettőt összekevertem,  azaz a rizst hozzákevertem a húshoz és összerottyantottam az egészet.
Tálaláskor a szalonnapörcöt a tetejére szórtam és ecetes paprikát ettünk mellé.
Nagyon finom.





9 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett! Guszta! Rizseshúsnak hívom ! Édesanyám csinálta mindíg úgy hogy a pörköltet bő vizzel tette fel főni és abba tette bele a rizst úgy főzte készre. Gyerekeimnek kedvence én is így szeretem. Sajnos a férjuram ilyen formában annyira nem szereti így ritkán csinálom így.

    VálaszTörlés
  2. De rég ettem, illetve ilyet nem, csak rizses husit. Gondolom hasonló az íze csak itt szaftosabb a rizs... Guszta!

    VálaszTörlés
  3. Lányok finom, egy picit más mint a szokásos rizseshús, ez is egy variáció, jó volt:-))))

    VálaszTörlés
  4. Fura, mert a pörköltet csak nokedlivel esszük meg, párom is, én is. De. A rizses húst mindketten nagyon szeretjük - pedig nem vagyunk rizskedvelők. Szóval a rizses hús bárhogyan is, de egy jó összeállítás! Ez is nagyon klassz, ha jól gondolom, erőteljesebb, zamatosabb, mint a sima rizseshús.
    Amit még imádok ebben a kategóriában, az a jambalaya (a'la Ben Sisko captain). :)

    VálaszTörlés
  5. Duende én is mostanában lettem rizskedvelő, valahogy változik az ízlésem.
    Igen egy kicsit erőteljesebb az íze a sült füstöltszalonna zsírjától, és rajta a pörctől, meg nincs rajta pirospaprika és érdekes módon ettől is más, nem is gondoltam volna, hogy a pirospaprika ennyire meghatározó ízű, másfelé viszi az ízét:-)
    A jambalaya-t nem ismerem, de nálad megnézem, jól gondolom hogy ott fent van???:-)))

    VálaszTörlés
  6. Finom!!! Hol lehet gömbölyű szemű rizst találni?

    VálaszTörlés
  7. Például a kék csomagolású SOS rizs az gömbölyű, vagy az olasz Arborio rizotto rizs is, azért jók ezek az ilyen ételekhez, mert szottyosak maradnak, a hosszúszemű az szárazabb lesz jóval:-))))

    VálaszTörlés
  8. Kipróbálandó ez a verzió is. :) Valamikor csinálok majd, most fejes salátával is isteni lehet.
    Igen, megtalálod ha beírod a "keresés hozzávalók szerint is rublikába", jobboldalt fent. Az is isteni.

    VálaszTörlés