a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2020. március 3., kedd

Tejfölös tépett gombuca... Zalából


 
Tejfölös tépett gombuca... zalai paraszti étel
Borbás Marcsi szakácskönyvében találtam.

Hozzávalók:  1 főre
/Ha több főre készítjük arányosan emeljük a tojások számát, a szalonnáét és a tejfölét is természetesen/

10 dkg bármilyen szalonna, amit csak szeretünk, füstölt, húsos a legjobb, kockázva és pörcre sütve
2-3 dl zsíros tejföl
Tészta:
1 tojás

liszt amennyit felvesz



A szalonnát jó ropogós pörcre sütöttem egy serpenyőben, majd azon forrón hozzákevertem a tejfölt, szottyosnak kell lennie.
A tojást sóztam és annyi liszttel gyúrtam össze amennyit felvett, kemény tésztagombócnak kell lennie.
Közben odatettem egy fazék sós vizet, amikor forrni kezdett a tésztagombóc egyik felét ellapítottam és nagyjából egyforma darabokat tépkedtem egyenest a forrásban lévő vízbe dobálva, folyamatosan lapítgatva és tépkedve. Amikor mind feljött a víz tetejére, még egy percet főztem, majd szűrőkanállal lecsepegtetve - öblítés nélkül !!! - átmertem a forró tejfölös szalonnához, átkavartam. Azért is írtam, hogy sok tejföl kell, meg hogy szottyosnak kell lennie, mert amikor benne már a tészta, akkor is nagyon szaftos legyen, úgy az igazi.
Csodálatosan finom, egyszerű étel. Abbahagyhatatlan.
Simán kenterbe veri a túrós tésztát is. Mondjuk aki azt szereti, ezt is fogja.

Ez a tépett tészta alkalmas levesbetétnek is, akkor nyilván kisebbre kell tépni.
Alkalmas köretnek is, akkor nagyobbra tépkedjük.

A közben készülő gombalevesbe is ezt tépkedtem kisebb alakzatban...

A második adaggal már mint köretet ettem a maradék zúzapörimhez, isteni így is...


2 megjegyzés:

  1. Finomat főztél. Ezt a receptet a "Gasztroangyal" műsor írott receptjeinél találtam kipróbáltam nekem is nagyon ízlett. Később "Ízőrzőkben" is volt azt is elkészítettem az is finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, rögtön ízlett nekem is, már amikor olvastam róla tudtam, hogy meg kell csinálnom.

      Törlés