a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2020. március 19., csütörtök

Retekleves...

Természetesen én is vásároltam előre, nem csak a vírus-vészhelyzet miatt, a csípőműtéteim óta egyébként is így szoktam, szóval nálam ez nem újdonság, hogy online rendelek egy hónapra előre és kihozatom... szó nincs túlzott mennyiségekről, mert minek, csak ami egy egyszemélyes háztartáshoz kellő mennyiség a legfontosabbakból, a legalapvetőbbekből, pár üveges szósszal kiegészítve majd spagettihez, meg fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel, persze frissekkel is...

Viszont most a piros hónapos retekből összejött 6 csomó - a gyerekem is hozott kettőt, én is rendeltem négyet, eszem is rendületlenül, mert imádom pl. vajaskenyérhez, de csak úgy magában is, de még így is bőven volt és nem szeretném, ha elveszítené a frissességét.... így jutott eszembe a retekleves, még soha nem csinálta, de úgy gondoltam, hogy pont úgy fogom elkészíteni, mint az általam egyébként nagyon kedvelt tejszínes karalábélevest.


 Hozzávalók :
2 csomó retek, tetszőleges formára darabolva   /persze jó hozzá a fehér vajretek, vagy a hosszú jégcsapretek is/
2 ek olajban eltett medvehagyma még tavalyról
só, bors
egy maréknyi csipetke /1 tojás + só + liszt amennyit felvesz/
rántáshoz pici olaj 1-2 ek liszt
1-1,5 dl tejszín /30%-os/
most daraboltam bele egy kis darab szafaládét is
 A retkeket mostam, daraboltam - állítólag nagyon finomak a reteklevelek is, de ha multitól vesszük akkor inkább ne tegyük bele, ki tudja honnan hozzák, mennyi permetmaradvány van rajta / benne. Annyi vízzel öntöttem fel, amennyi levest szerettem volna és felforraltam, hozzátettem a 2 evőkanálnyi tavaly eltett medvehagymát - idén azt hiszem ez sem lesz így eltéve, frissen se nagyon - és csak félig puhára főztem, közben elkészítettem a vékony rántást, besűrítettem vele a levest, sóztam, borsoztam és beleszórtam a csipetkét, végül ment bele a tejszín is, jól összefőztem.
A retkek kicsit ropogósabbak maradtak, de így szeretem... ugyanaz az ízvilág, mint a karalábé, nagyon finom.
A második fogás pedig a medvehagymás tojásos nokedli lesz, ha már így belejöttem a medvehagyma használatba.


És a többi fajtából is tökéletes... nagyon egészséges, tehát együnk sok retket.
pl. a jégcsap...

pl. a vajretek vagy más néven a sörretek is...

... és még a téli fekete retek is...




2 megjegyzés:

  1. Ilyen levest még eddig nem ettem de finom lehet tetszik. Vajas vagy zsíros kenyérrel imádom a retket én is.

    VálaszTörlés
  2. Hasonlít a karalábéleveshez, nekem ízlett nagyon.

    VálaszTörlés