a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. május 25., csütörtök

Bögrés banánkenyér



Banánkenyér mindenféle aszaltgyümölcsökkel, mandulával
/Karalábéleves után másodiknak készült/
Egyszerű bögrés kevert sütemény.


Hozzávalók: 2,5 dl bögre
1.tál:
3/4 bögre teljes kiőrlésű liszt
3/4 bögre zabpehely
1 cs. sütőpor
1 tk. szódabikarbóna
1 ek. kakaópor vagy lehet fahéj is
csipet só
2.tál:
1/2 bögre xilit
2 db érett banán villával szétnyomva
1 egész tojás
3/4 bögre tejföl vagy tej, vagy a kettő keveréke
1/4 bögre olaj
3.tál:
egy marék mazsola
egy marék mandula, serpenyőben lepirítva
egy marék aszalt szilva darabolva
egy marék aszalt sárgabarack darabolva
tetejére: 1 cs fahéjas cukor
Sütőt bekapcsoltam 170 fokra, alsó-felsőre.
Először a 2.sz tálat kevertem robottal habosra és jól össze, majd hozzászórtam az 1.sz tál összekevert tartalmát, amikor jó egynemű lett hagytam 10 percig pihenni, addig megpirítottam szárazon serpenyőben a mandulát és összevagdaltam apróra az aszalt gyümölcsöket.
Végül ezeket is belekevertem a masszába.
Kivajaztam egy kenyérsütő formát és beletöltöttem, a tetejét meghintettem egyenletesen fahéjas cukorral és ment a sütőbe úgy 50 percre, közben félóra után betakartam fóliával a tetejét, nehogy megégjen. Tűpróbával ellenőriztem, hogy megsült-e.
10 perc hűlés és pihentetés után tálra borítottam.
Amikor teljesen kihűlt vékonyan meghintettem porcukorral.
Szeletelve lekvárokkal, vagy krémekkel tálalva, pl. vaníliakrémmel nagyon finom délutáni desszert kávéhoz, teához.


2 megjegyzés:

  1. Sütöttem már banánkenyeret, nagyon finom, szaftos. De ez meg még tele van mindenféle isteniséggel is... pazar lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még a télről maradt mindenféle aszaltam, meg a mandula is, nem beszélve a két barnuló banánról, ezek eltüntetésére ez a legjobb süti, tényleg szaftos és finom reggel este egy-egy pohár hideg tejjel :-)

      Törlés