a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. március 27., szerda

Csevapcsicsa vagy Mics azaz Mititei...


 Szerintem sokan ismerjük ezt az ételt nyári nyaralásokból, az Adria partjáról, városaiból, a csevap jellegzetes szerb-horvát, illetve a mititei román, a mics elnevezés meg Erdélyben honos.
Nemcsak az éttermekben kapható sok-sok salátával, esetleg krumplikörettel, hanem igazi streetfood kaja, azaz utcai étel is ezekben az országokban.
Faszénen sütött húsrudacska.
Recept összetétele nincs kőbe zárva, ahány ház annyiféle ízesítés, variáció van.
A csevapcsicsa mellé sózott hagymakockák és ajvár dukál, a mititei vagy mics mellé pedig kötelező a muzsdéj /fokhagyma mártogatós/ vagy a mustár és a kenyér.
Régóta szerettem volna kipróbálni itthon is, most csak egy kis adaggal, de nagyon finom, pedig két fűszert is kifelejtettem belőle nagy izgalmamban.

 Krumplifőzelék mellé sütöttem feltétnek, de végül friss, ropogós héjú kenyérrel és mustárral ettem meg, a főzeléket meg csak úgy magában. Így is jó volt.
És akkor ahogy én készítettem most / elfelejtve belőle a pici pirospaprikát és a csombort, no majd legközelebb/
Hozzávalók:
itt most az eredeti receptet adom meg, ezt tetszés szerint lehet kevesebbre vagy többre is készíteni. Minél többféle darálthúsból van, annál finomabb, a húsok meg legyenek picit zsírosabbak, mert akkor ízesebbek, szaftosabbak is egyben.

1-1,5 kg darált marhahús-sertéshús-bárányhús keveréke vegyesen, nem baj, ha picit zsírosabbak a húsok

1-2 tk. őrölt kömény
1-2 tk. őrölt bors
2 csapott ek só
1-2 tk pirospaprika
1 tk csombor
4-6 gerezd áttört fokhagyma
1 tk. szódabikarbona, ez a hús sütés utáni omlóssága miatt kell !!!
Jól össze kell dolgozni, össze kell gyúrni, nem baj, ha 1 éjszakát áll /sőt lehet több is/ a hűtőben sütés előtt. Majd amikor már jól izzó faszenünk van akkor kis rudacskákra formázva tálcára sorakoztatni és grillrácsra helyezve megsütni, többször átforgatva, hogy minden oldala jól átsüljön.
Még nagyon forró vaslapon lehet pirosra sütni. /olajban nem szokták megsütni./

Tálaláskor mehet mellé - a szerbeknél, horvátoknál szokásos... sok-sok kockázott sózott hagyma, és/vagy az ajvár, meg rengeteg zöldsaláta.
A románoknál és Erdélyben muzsdélyt /erdélyi tájszó, fokhagymás öntetet/mártogatóst jelent/ szoktak bekeverni mártogatósnak: 2-4-6 gerezd fokhagyma áttörve, só, pici vízzel kikeverve...
vagy mustár és persze friss, ropogós héjú kenyér


Én most csak kb. 30 dekányi darált sertés és marhahúst kevertem be a fenti fűszerekkel - kivéve a csombor és a fűszerpaprika - de mondhatom nagyon fincsi lett, be is vágtam az egészet úgy ahogy volt.
Amikor beindul itt nálam a grillszezon majd többször elkészítem még, most már rendesen odafigyelve, de persze a saját számíze szerint is.
Érdemes, jó kis kaja.
Szívből ajánlom.


2 megjegyzés:

  1. Az én változatom :https://gasztropusztitas.blogspot.com/2015/05/embed-csore-kolbasz-ii.html#comment-form

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy idetetted, elolvastam, érdekes, még soha nem ettem eredeti, autentikus variációt, lehet az nem is ízlene annyira, ki tudja :-) Ez az én kutyulmányom viszont finom lett :-)

      Törlés