a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. március 6., szerda

Hétközi ebéd...


Fejtett bableves és a Dédi féle tejfölös sós lapított
Déli 12 órakor még fogalmam nem volt mi legyen az ebéd, volt vagy 3 féle ötletem, de végül ez lett a befutó. Kelt tésztából már rutinosan készítem az egy főre való adagot, úgy tűnik végre belejöttem.
Hozzávalók:
25 dkg fagyasztott fejtett bab
1 vöröshagyma kockázva
6 gerezd fokhagyma apróra
1 db sárgarépa, 1 db fehérrépa, 1-1 kis darabka karalábé és zeller,
1 ek olajban eltett medvehagyma /házi/
1 ek paprikakrém /házi/
1 ek szárított lestyán
só, őrölt bors
Rántáshoz: 2 ek olaj, 2 ek liszt, 1 ek pirospaprika
Csipetkéhez: 1 tojás, liszt amennyit felvesz, só
2 liternyi vízben mindent odatettem főni, fűszereztem, amikor megpuhultak berántottam és belefőztem a csipetkét is.
Imádom ezt a levest, az egyik legfinomabb, igazi nyárias ízvilág.
A tejfölös lapítottal együtt eszem/esszük, kenyér helyett.
Dédi féle tejfölös lapított... kis adag... max 2 főnek
30 dkg finomliszt
1 tasak élesztőpor
1 tojás
1 tk cukor
1 csapott ek só
1-1,5 dl langyos víz, illetve amennyit felvesz
1-2 ek olaj
kence:
kb 2-2 dl 20%-os tejföl, de jó a görög joghurt is, mert sűrű és krémes
olaj
Fenti sorrendben tálba tettem, szárazon jól elkevertem, majd a langyos víz adagolásával bedagasztottam, a tésztának kellemesen puhának kell lennie, a vége felé csorgattam hozzá az olajat és simára kidagasztottam, letakarva, meleg helyen duplájára kelesztettem. /közben főztem meg a levest./
A tepsit kiolajoztam, a sütőt bedurrantottam 230 fokra.
Mikor megkelt a tészta óvatosan átgyúrtam, kettőbe vettem, egyenként kinyújtottam amennyire csak adta magát, egy-egy adagnyi joghurtos tejföllel bőven megkentem, sóztam, majd mind a négy oldalát visszahajtottam, hogy szegélye legyen. Ezt a szegélyt is bőven megkentem és sóztam, majd óvatosan megfogva a tepsi egyik végébe helyeztem. A másik tésztadarabbal ugyanezt végigcsináltam, az is ment a tepsi másik végébe. 10 percig hagytam még pihenni az egészet, majd betettem a tűzforró sütőbe ahol is aranybarnára megsütöttem, ez úgy kb. 25-30 perc az én sütőmben.
Ahogy kész lett deszkára kivettem, amint egy kicsit meghűlt daraboltam, ugyanis mi ezt a tésztát a leves mellé esszük kenyér helyett.
Nagyon nagy családi kedvenc.
Szoktuk készíteni gulyásleves mellé, kapros tejfölös fokhagymás krumplileves mellé és a bablevesek mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése