a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. március 28., csütörtök

Kalács... hétköznapra


 Kalács... csokicseppes, mazsolás
Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
1 tasak élesztőpor
1 tojássárgája
4 dkg cukor
csipet só
4 dkg puha vaj
tej langyosan, amennyit felvesz
citromhéj reszelve
csokicsepp
mazsola
1 tojásfehérje a kenéshez
Mindent kimértem tálba a fentik szerint, majd annyi langyos tejjel összegyúrtam amennyit felvett ahhoz, hogy puha, lágy tészta legyen.
3x hajtogattam úgy, hogy lisztezett deszkán kézzel szétnyomogattam, az első hajtogatásnál nyomkodtam bele a maréknyi csokicseppet és ugyanannyi mazsolát, majd a szokott módon hajtogattam: alulról fel középre, felülről le rá, balról be középre, és jobbról be rá, majd a dagasztótállal letakarva 20-20-20 percig pihentettem.
Az utolsó után kettőbe vágtam, egyenként hengerré görgettem, majd lazán összefontam és beletettem egy téglaalakú szilikonos sütőformába, letakarva hagytam duplára kelni, majd 180 fokos sütőben kb 1 óra alatt megsütöttem.
Őzgerincben is süthettem volna.
Jóízű, finom kalácska reggeli kakaóhoz, tejeskávéhoz - vagy vacsorára.
Recept: Mágitól van


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése