a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. március 8., péntek

Mákos mazsolás kalács...


 Mákos mazsolás kelt kalács... Limara receptje alapján, épp csak fele mennyiségből, és még a fele is picit nagy lett a kenyérsütőformámhoz, legközelebb ezt a mennyiséget fogom begyúrni, de két kalácsra véve fogom megsütni, az egyik kalácska lesz a mákos, mint ez, a másik pedig vagy diós vagy kakaós krémmel lesz töltve.
Nagyon finom, foszlós, rengeteg benne a töltelék.
 Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
2 ek cukor
1 tasak élesztőpor
1 egész tojás
csipet só
1 dl folyékony habtejszín
kb. 1,5 dl tej, de inkább annyi, amennyit felvesz a liszt
Egy nagy tálba tettem mindent, a szárazakat összekevertem, majd hozzáadtam a nedveseket és a tejet óvatosan adagolva bedagasztottam. Kellemes, puha, könnyen formázható tésztának kell lennie a végére, elválik táltól, kéztől.
Letakarva a duplájára kelesztettem.
Közben elkészítettem a tölteléket.
 Töltelék:
1,5 dl víz
10 dkg cukor
1 tk mézesfűszer
20 dkg őrölt mák
1 citrom héja
1 marék mazsola
A vizet, cukrot, mézesfűszert egy kislábosban összekevertem és felfőztem sziruppá, majd hozzászórtam a mákot és belereszeltem a citromhéjat, végül a mazsola is ment hozzá. Jól összekevertem és hagytam kihűlni.
 Amikor megkelt a tészta téglalappá nyújtottam amennyire csak tudtam, rákentem a tölteléket és a rövidebb oldalánál kezdve feltekertem, na itt kellett volna kettévágni és két külön kalácsként kezelni, két sütőformában kisütni.
/Utólag könnyű okosnak lenni.
Egyébként gyönyörűen átsült, megsült így is, de talán kettőbe véve még lazább, szellősebb kalácskát kaptam volna./
És akkor jött a formázás, a rudat hosszanti irányban, középen éles késsel végigvágtam, úgy, hogy fent a tetejénél egy 2 cm-es szakasz egyban maradt, és a két szétvágott részt, a töltelékkel felfelé összefontam. Ezek után tettem a sütőformába, eligazgattam és letakarva még pihentettem 30 percig. Ezalatt az idő alatt szépen kitöltötte a formát, hogy úgymondjam "elhelyezkedett".
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra, alsó-felsőre, és a kelesztési idő letelte után kb 1 órát sütöttem. Kicsit hagytam a formában hűlni, majd rácsra borítottam, ott hűlt ki teljesen.
Még teljesen kihűlt állapotában sem könnyű szeletelni, annyira gyönge, de szépen megsült a közepe is - mindig attól félek, nehogy nyers maradjon véletlenül - de nem, nagyon finom lett, nagyon mákos, nagyon mazsolás, ahogy azt kell.
Többször fogom sütni.


 Ebédre még összedobtam egy spenótfőzeléket, sok fokhagymával, jó tejesen, ahogy szeretem, ugyanis rádöbbentem, hogy egész télen talán csak egyszer ettem spenótot, nem is értem, hogy miért feledkeztem el róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése