a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. március 1., péntek

Mai villásreggelim... úgy déltájban...


 Szardíniakrém olívaolajos, pici vajjal, citromlével...
Ma annyi dolgom volt, azt sem tudtam hol áll a fejem, takarítottam, mostam, teregettem, mire észbekaptam már majdnem dél volt és persze, hogy éhes voltam.
Ez tűnt a leggyorsabbnak és legegyszerűbbnek, hogy kibontok egy halkonzervet, tálba borítottam, villával összetörtem a saját olajában, majd adtam hozzá diónyi puha vajat és meglocsoltam fél citrom levével, picit sózni is kellett.
Finom volt. /Falatka is kapott bekőle pár katonát./
 Emlékszem gyermekkoromban nagyon sok sima olajos halkonzervet ettünk  /szovjet gyártmány és import volt/, finom volt, szerettük, Édesapám ugyanígy krémesre keverte és pirítósra kenve ettük, általában szombat vagy vasárnap reggelire, olykor-olykor vacsorára.
Változatosságként lehetett kapni füstölt sprotnit is, na az még finomabb volt.
De sokszor ettük a pácolt heringet is /ruszli/ sok-sok ecetes hagymával.
Időnként felelevenítem ezeket az ízemlékeimet otthonról, hiszen nagyon kevés halat eszem.
 
 ... és itt a múltkor befőzött karamellizált alma-körte dzsem egy kis üveggel lett, de nagyon finom, majd fogok befőzni így nagyobb mennyiséget is, sütikbe, palacsintába... stb.
Recept:
1 kg alma - 1 kg körte, hámozva, kockázva
20 dkg cukor
1 tk. mézes fűszerkeverék
1 citrom leve
A cukrot aranybarnára karamellizáltam, majd hozzáadtam a gyümölcsöt és a fűszert, fedő alatt hagytam párolódni, amikor már kezdett sűrűsödni onnantól állandóan kevergettem, ettől még darabos maradt, tehát dzsemmes, a végén öntöttem hozzá a frissen facsart citromlevet.
Alaposan tisztára mosott, lecsepegtetett üvegbe kanalaztam, celofánt tettem rá mielőtt rácsavartam a tetőt és fejre állítottam, majd egy konyharuhába tekerve félretettem dunsztolódni. Ami kimaradt, abból ment a tejberizs tetejére, meg elnyalakodtam, mert nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése