a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. március 3., vasárnap

Muszáj halat enni... sokkal többször kellene

Legutóbb  december 24-én este ettünk, így hát itt volt az ideje éppen.
Halászlé pontyszeletekkel, gyufa tésztával...
Nálam a halászlé készítése egy ideje a lehető legegyszerűbben történik, már nem vállalom fel a haldarabok, hagymák, fűszerek összefőzését majd átpasszírozását, nem beszélve a hal pucolásáról, tisztításáról...
/nem is tudnám megcsinálni, azt sem tudom melyik végén kéne nekiállni, ez anno a férjem dolga volt, ő tudta, de ő sem rajongott érte, így aztán villámgyorsan leszoktunk az élő hal vásárlásáról és feldolgozásáról, jobb ez így konyhakészen/ 
... ráadásul amikor kiderült, hogy kevesebb faxnival ugyanolyan finomat tudok összehozni.
Kiváló sűrítmények kaphatóak.
Tehát nálam így készül a halászlé egy 2,5 literes fazékban /ma már/:
2 liter víz
3 doboz 20 dkg-os sürítmény
8 db halászlékocka
1 ek édes paprikakrém
1 csapott ek erős paprikakrém
1 tk só, 1 tk őrölt bors
2-4 szelet ponty, inkább a törzs vége felé eső szeletek
Levesbetét: gyufa tészta, van hogy gyárilag készített, de van, hogy saját készítésű, mint épp most is
 Gyufa tészta:
2 db tojás, 1 tk. só, liszt amennyit felvesz, összegyúrom alaposan, picit pihentetem, majd kettőbe veszem és külön-külön vékonyra nyújtom, de nem áttetszően vékonyra, majd kb 2,5 cm szélességben felcsíkozom, majd a lisztezett csíkokat egymásra fektetve éles késsel feldarabolom, nem cérnára és nem szélesmetéltre, hanem valahol a kettő közötti szélességre, szóval gyufaszerűen. Sós forró vízben kifőzöm majd leszűröm és megy a halászléhoz.
... Gyermek és ifjúkoromban egyáltalán nem ettem halat semmilyen formában, így halászlét sem, de emlékszem, hogy nálunk tészta soha nem volt hozzáfőzve, hanem kenyérszeletekkel ették és lehetőleg méregerősen a szüleim. Ahogy idősödtem egyszercsak változott az ízlésem és megkóstolván a halászlét, döbbenetemre ízlett, már meglehetősen középkorúnak számítottam amikor Baján járva a város legjobb halászlés éttermében volt szerencsém gyufatésztával enni és elájultam, hogy mennyire jó együtt.
Azóta csak így készül nálunk, mindenki megszerette a családban és persze hogy méregerősen Édesapám után hozzászokva.
Ma már egyre többször sajátkezűleg gyúrom be a tésztát, nem mintha a bolti rossz lenne, de azért van különbség az enyém javára.
Második fogásnak az elenegedhetetlen rántott pontyszeletek, jó forrón, ropogósra sütött panírban, hozzá a hideg hagymás majonézes krumplisaláta, mert így szeretjük.
Ráadásnak csak úgy, Katukámtól kaptam egy fergetegesen illatos fréziacsokrot.
Mindig meglep ilyesmivel.

2 megjegyzés:

  1. Mi is ennénk szívesen többször is halat csak az ára lenne kicsit olcsóbb! Tésztával még én nem ettem bár sokszor láttam már főzős műsorokban is hogy így eszik. Nagyon guszta és finom ebéded volt a virágod csodás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azért eszem ritkán, mert nagyon drága, hússzor meg kell gondolni sajnos :-) Így tésztával a bajaiak eszik, és nagyon finom, én nagyon megszerettem :-)

      Törlés