a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. április 3., szerda

Egy jó kis főzelék feltéttel


 Krumplifőzelék... pici pirospaprikával, csakhogy színe legyen
Általában fehéren készítem, azaz nincs benne pirospaprika, de újabban szeretek ezzel is variálni.
2-3 db krumpli, pucolva, kockázva
1 nagy vöröshagyma apró kockákra darabolva
2-3 babérlevél, só, őrölt bors
rántás: pici olaj, 1 kanál liszt, pici pirospaprika, víz
tejföl 1-2 dl
ecet 1-2 tk
A krumpli a hagymával és a fűszerekkel annyi vízben teszem oda főni, ami épp ellepi.
Amikor puha elkészítem a rántást és besűrítem - amikor fehéren készítem nem teszek bele pirospaprikát - most tettem bele picit, csak a színe miatt. Ecetezem és belekavarom a tejfölt is, a végeredménynek jó krémesnek kell lennie.
Szeretem nagyon, sűrűn készítem.

Hagymás, majorannás csirkemáj
25 dkg csirkemáj
2 db vöröshagyma, félkarikára
só, bors, pici pirospaprika, majoranna
A csirkemájat megtisztítom a nem odavaló cuccoktól, és darabolom, a hagymát felszeletelem, és kevés zsiradékon megdinsztelem, meghintem a paprikával, majorannával és nagy lángra veszem, ekkor teszem hozzá a csirkemájat és állandóan kevergetve, forgatva összesütöm. Időnként egyet-egyet kettévágva ellenőrzöm nyers e még, ha igen tovább forgatom. Közben kezd jó sűrű szaftja is alakulni.
Amikor biztosan átsült mind kész is.
Főzelékre feltétnek, krumplikörettel önállóan, de friss kenyérrel tunkolva, savanyúságokkal, salátával is nagyon finom étel.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése