a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. április 4., csütörtök

Mai reggelim és az ebédem

 A reggeli: eperlekváros fonottkalács-szelet és tejeskávé
 Az ebéd: Gerslis tarkabableves füstölt sonkával...  megunhatatlan étel
1 kis darab füstölt sonka
20-25 dkg tarkabab
1 vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
1 db hegyes erős paprika
1 marék gersli /árpagyöngy
1,5 marék száraz tarkabab - 2 órát vízben áztattam a főzés előtt
só, bors
1 adag leveszöldség /sárgarépa, fehér répa, karalábé, zeller/
Rántás: 2 gerezd fokhagyma, pici olaj, 1 kanál liszt, pirospaprika, víz
A babot jól megmostam, majd hideg vízben áztattam kicsit.
A füstölt húst odatettem egy fazék vízben - kb. 2 liternyiben - puhára főni, bő óra múlva hozzáadtam a hagymákat, a babot és a gerslit és a fűszereket, majd tovább főztem még egy órát. Közben megpucoltam a zöldségeket és azokat is hozzáadtam a leveshez, kb. 20 perc múlva elkészítettem a rántást és besűrítettem a levest, majd összeforraltam.
Kivettem a füstölt húst, egy részét apróra vágva visszatettem a levesbe, a többiből egy tálba téve, mustárral, tormával és friss kenyérrel kicsit falatoztam, a maradék jó lesz holnap reggelire.
Nagyon szeretem a bablevest, mindenhogyan, hússal vagy anélkül, gerslivel vagy sok csipetkével... nagyon jó étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése