a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. április 15., hétfő

Kence kenyérre vagy krumplisütéshez...


 Medvehagymás mangalicazsír
Facebookos ismerősöm Hanga adta az ötletet és pont kaptam egy nagy csokor medvehagymát Katutól, zsír mindig van itthon, így naná, hogy azonnal összedobtam. Gondolkodtam a libazsíron, hogy esetleg abba kavarom bele, de végül győzött a mangalica, egyszerűen, mert abból több van itthon.
Egy kis lábosban felolvasztottam 0,5 kg zsírt, és a tiszta, leszárogatott medvehagymaleveleket ollóval beleaprítottam a forró zsírba és azonnal el is zártam a tüzet.
Pont egy ilyen 7 dl-es dunsztosba fért bele, amit előtte szintén alaposan kisúroltam forró lúgos vízben, majd gondos öblítés után fejreállítva lecsepegtettem.
Amikor már száraz volt belemeregettem a zsírt, amikor kezdett dermedni, mindig kavartam egy-kettőt rajta, nehogy az aljára üljön a medvehagyma.
Kenyérre kenve is isteni, de majd tepsiben sütök vele krumplit jó ropogósra, szerintem azzal lesz még csudafinom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése