a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. október 7., hétfő

Húsos-toros káposzta... most édeskáposztával


Savanyúkáposztával már készítettem húsos-toros káposztát, nem is egyszer, sőt volt olyan is hogy a húson kívül még körmöt is belefőztem, mennyei volt.
Most megint volt egy fél fej édeskáposztám és gondoltam egyet, hol van előírva, hogy csak savanyúval lehet készíteni ezt az ételt. Neki is álltam.
Húsos-toros káposzta
Hozzávalók:
1/2 fej édeskáposzta,  amit vékony csíkokra szeleteltem/metéltem és ecetes vízbe áztattam 1 éjszakára /valahol olvastam, hogy így kell./
1 vékony csík oldalas, egészen kis darabokra vágva a csontok mentén
20 dkg sertéscomb kockázva
2 nagy fej vöröshagyma
1 fej fokhagyma
2 ek sertészsír
pici pirospaprika, paprikakrémek erős is és édes is
babérlevél, borsikafű, kömény, só, bors, 

A zsíron az összes húst rozsdásodásig pirítottam köményesen, borsosan, megsózva, majd kiszedtem egy tálba.
A visszamaradt zsíron megdinszteltem egy kockázott vöröshagymát, rádobtam szalonnabőrkéket is /mert semmi füstölt húsom nincs itthon/, és kicsit azzal is pirítottam, meghintettem egy gondolatnyi pirospaprikával és ment hozzá a kétféle paprikakrém is, majd erre ráterítettem az összes leszűrt káposztát, majd erre ment az összes hús, közben dobáltam bele babérleveleket, meghintettem a borsikával, őrölt borssal, őrölt köménnyel, pici sóval is - de azzal majd kiigazítom a végén.
Felöntöttem annyi vízzel, ami épp ellepte és felforraltam, majd forrás után egészen kis lángon, épp csak picit rotyogtatva 2 óra hosszat főztem.
Hagytam hűlni, állni, mielőtt nekiestem, jelentem a dolog működik édeskáposztával is, nagyon finom lett. Ízes, fűszeres.

 




2 megjegyzés:

  1. Sose csináltam édeskáposztával a torost. Megint szuper ötletet adtál Anikó! 😀 Betti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is most először, a kényszer vitt rá, nem akartam, hogy tönkremenjen a fej káposztám és mondhatom nagyon kellemesen lepődtem meg, mert így is működik !!!! Nagyon finom lett, szóval érdemes, nagyon ajánlom !!! :-)

      Törlés