a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2015. december 1., kedd

Körmös toroskáposzta... hű de jó étel.



A legjobb friss húsból, rögtön disznóvágás után elkészíteni, valamiért akkor a legízesebb, a legfinomabb.
Hála az égnek két utcával odébb van a hentes, aki minden hétvégén vág, ezáltal azonnal hozzá lehet jutni friss húshoz, abálóléhez, disznótoroshoz, kolbászokhoz, szalonnákhoz, friss májhoz.
Hát ezért készítettem most a toroskáposztát annyi csavarral, hogy sertéskörmöt is főztem bele... mondanom sem kell egy csoda ez az étel.
Már előre tervezzük az újrázást szilveszterre, de akkor bőrös malacoldalassal és szintén sertéskörömmel együtt.

Legközelebb a savanyú levest fogom megfőzni, amihez kell az abálólé, friss hús és máj.
Az enyém eltér az eredeti levestől, mert Erdélyben ezt a levest agyas levesnek is hívják, azért, mert ott belefőzik a végén a sertés agyát is. Brrrrr...
Na ezt én nem, szó sem lehet róla, látni sem bírom, nemhogy megenni.
Svábosan fogom elkészíteni, hússal és májjal savanykásra, az ízes abálólével megfőzve.

Körmös toroskáposzta
15 dkg füstölt szalonna kockázva
1 ek. sertészsír
2 db vöröshagyma kockázva
6 gerezd fokhagyma apróra
1 zöldpaprika kockázva
pirospaprika, őrölt bors
borsikafű, babérlevél, 10 szem egész feketebors
1 ek. édes-anna paprikakrém
1 db hegyes erős paprika karikázva
2 db sertésköröm felezve, majd a felek is kettőbe vágva
1 csík oldalas darabolva a csontok mentén
1/2 kg lapocka közepes nagyságúra kockázva
1,5 kg savanyúkáposzta levével együtt és NEM kimosva
1 db vöröshagyma vékonyan félkarikára szelve



A nagy 6 literes fazekamban kiolvasztottam és pörcre sütöttem a szalonnát, majd kivettem és félretettem, a visszamaradt zsíron megdinszteltem a két vöröshagymát, a zöldpaprikát és a fokhagymát, meghintettem pirospaprikával, őrölt borssal, majd egy pici hidegvízzel felengedtem, hogy nehogy megégjen a pirospaprika, ezután rászórtam az összes többi fűszert, paprikakrémet, az erős paprikát, só nem kell bele, mert sós lesz a káposzta, majd szépen elhelyeztem a körmöket, az oldalasdarabokat, végül a húskockákat, erre annyi vizet töltöttem, hogy jó bőven ellepje, felforraltam és főztem bő háromnegyedóráig, majd ekkor tettem hozzá a savanyúkáposztát a levével együtt, a fazék két fülénél fogva jól összerázogattam, töltöttem hozzá még egy kevés vizet, megint felforraltam, végül takarékra véve főztem 2,5-3 órát.
Ennyi idő bőven elég, hogy az összes hús puhára, csontról leomlóra főjön a káposztával együtt.
Friss kenyérrel, tejfölözve tálaltam.

Eszméletlenül finom lett, a férjem állította, hogy a nagymamája sem főzött ettől jobbat, dagadtam is a büszkeségtől /vagy csak nagyon éhes volt ? nem :-), elhiszem, hogy nagyon ízlett neki :-)/ mert nekem is nagyon ízlett.
Utána finom, édes, sült tököt ettünk nyomatéknak.


4 megjegyzés:

  1. Gazdag ízek egy tál ételben, fantasztikusan finom lehet!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska nem tudom te főztél-e már ilyet, ha nem feltétlen próbáld ki, ha szeretitek a hozzávalókat, mert ez valami csodás, egyszerűen frenetikus.
      Idén valahogy megveszek ezekért az ételekért, a kocsonya meg a káposzta minden formája iránt :-)))

      Törlés
  2. Lehet a korral jón :D Én is így vagyok vele! Az ehhez hasonló kajákat imádom :) Előre örülök neki, hogy én is élvezhetem, mert elkészítem!

    VálaszTörlés