a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. október 18., péntek

Egy húsmentes ebéd...


Ma csöndes, nyugis napom volt - nem mintha a többi nem ilyen lenne.
Áramszünet volt karbantartás miatt 11 -órától 14,30 -óráig.
Sokat olvastam, megfőztem a látható 2 fogásos menüt és elmentem sétálni egy kicsit, ki a napra, tisztára nyáriasan meleg az idő, de már csak napközben.
 Vegyes gyümölcsleves... almával, meggyel, szilvával... szegfűszeges-fahéjas fűszerkeverékkel, tejszínesen behabarva... természetesen nagyon finom lett.
Töltelék-kocka krumplichipsszel...
Ma hús nélkül ettem, és mivel elég sok lett így holnap sütök mellé csirkecombokat, a változatosság kedvéért.

Töltelék receptje:
1 db zsömlecipó, már száradófélben, beáztatva    /kb. 4-5 db zsemlének megfelelő mennyiség/
3 ek. olaj
2 db közepes vöröshagyma, apró kockákra vágva
1 doboz gombakonzerv, leve leöntve
4 db főtt tojás, szintén apró kockákra vágva
1 nagy csokor petrezselyem, apróra vágva
4 egész tojás
só és őrölt bors

Mindent feldaraboltam, ahogy kell. A hagymát üvegesre dinszteltem, ment hozzá a gomba és jól összesütöttem. Levettem a tűzről, hozzáadtam a főtt tojást, petrezselymet és egyneművé kevertem nagyjából. Ment bele a 4 nyers tojás és bőven fűszereztem, jól összekevertem, végül olajozott kistepsibe terítettem a masszát, a tetejét is megcsöpögtettem olajjal.
Ment a 200 fokra melegített sütőbe és kb. 1 óra alatt ropogós pirosra sütöttem.

Egyébként ezzel a töltelékkel szoktam tölteni, a sertésdagadót, a csirke hasüregét vagy külön a csirkecombokat, esetleg gombafejeket... sőt nylonzacskóban, sós vízben kifőzve levesbetétnek is olykor, húslevesbe.

Köretnek - újabban imádom így enni a krumplit - 6-8 db közepes burgonyát megpucoltam és a jó éles uborkagyalun hajszálvékonyra leszeleteltem, majd bő olajban ropogósra sütöttem.
/Bár van V alakú zöldséggyalum is./
Ha kész, lehet megszórni sült krumpli fűszerkeverékkel, de ha épp nincs, akkor sóval kell meghinteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése